PRL3540 Expectation Management in PRBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3540 Halkla İlişkilerde Beklenti Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Halkla ilişkiler/iletişim profesyonelinin bulunduğu pozisyonda temas ettiği tüm paydaşların beklentilerinin, ulaşılmak istenen hedef doğrultusunda optimum memnuniyet seviyesinde yönetilmesine destek olacak süreçlerin inelenmesi ve operasyonel yeteneklerin arttırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Müşterinin hedefleri doğrultusunda, beklentisinin ideal seviyede tamamlanmasına yönelik geliştirilecek iletişim modellerini kavrayacak.
2- Danışmanlığını yapacağı Marka ve Medya arasındaki ilişkinin ideal verimi almasına yönelik modellerin geliştirilmesine dair bilgi sahibi olacak.
3- Marka ve ajans arasında yüksek beklentilerin bulunduğu iletişim süreçlerinin nasıl yönetilmesi gerektiğini öğrenecek.
4- Marka, ajans ve 3th Parth yönetiminde karşılıklı beklentilerin ideal ilişki zincirinde yönetilmesi gerektiğine dair bilgi edinecek.
5- Kurum içerisinde iletişim departmanlarının ve/veya görevli kişilerin "ne yaptığının" anlatılması konusunda deneyim sahibi olacak.
6- Akademik birikimini mesleki ve operasyonel ilişki yönetimine nasıl aktaracağını kavrayacak.

Dersin İçeriği

Bu ders markaların ve kurumların kurum içerisinde oluşturdukları birimler ve/veya ajanslardan aldıkları halkla ilişkiler hizmetlerine dair beklentilerin anlaşılması ve cevaplanmasına dair süreç yönetimini ve anlayış geliştirmeyi kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurum ve markaların iletişim hizmetlerini aldıkları yapılar ve modelleri. İletişim uzmanının içinde olduğu beklenti zincirini tanıması
2) Kurum içi iletişim birimlerinin yapıları • Ekip yapıları, yönetim şeması içerisindeki yerleri. • Görev ve sorumlulukları, beklenti yarattıkları noktaların yönetimi
3) Ajans yapıları • Yapısal birimler, hizmet ve çalışma modelleri • Hizmet verdikleri kurumların beklentileri ve yönetimi
4) Ajans Yapıları • Müşterinin hedefini doğru belirlemek ve beklentisini yönetmek
5) Medya İlişkileri • Marka ve medya arasındaki beklentinin yönetimi. • Medyanın operasyonel iş yapış modeli, haber anlayışı vb.
6) Media relations management • Meeting the ideal expectation in media in line with the client's goals. • Managing the expectation of brand/company from the media
7) "3th parth" yönetimi • 3th parth kimdir, ne işe yarar ne zaman vardır veya yoktur! • Etkinliğin mükemmelliği mi beklentilerin karşılandığı anlar yaratmak mi?
8) Final Projesi konusunun dağıtılması
9) Kriz iletişiminde beklenti yönetimi
10) Kriz iletişiminde beklenti yönetimi
11) İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi
12) İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi
13) İdeal beklenti zincirinin yönetilmesi
14) Grup Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Managing Expectations: Naomi Karten / The Art of Public Relations: CEOs from Edelman, Ruder Finn, Burson Marsteller & More on the Secrets to Landing New Clients, Developing Breakthrough ... and Your Firm to Clients (Inside the Minds) by Richard Edelman //
Diğer Kaynaklar: MSL Groupe ve Publicis One tarafından yayınlanan ve uygulanan modeller üzerinden değerlendirmeler/ Evaluations based on models implemented and published by MSL Groupe and Publicis One

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 31
Sunum / Seminer 3 12
Proje 6 24
Final 1 4
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3