YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0307 | Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Görevlisi DORA SUNGUNAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Ders ile Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesini yükseltmek hedeflenmektedir. Amatör Denizci Ehliyeti ve Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi temel konuları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak, 2-Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak, 3-Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak, 4-Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak, 5-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak, 6-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak, 7-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek. |
Türkiye'de ve Dünya'da denizcilik tarihi, Türk denizcilik sektörü, Kabotaj hakkı ve Türk boğazları, denizci kimdir?, temel amatör denizcilik bilgileri, tekne bilgisi ve manevraları, harita bilgisi ve denizde çatışmayı önleme, denizde kısa mesafe telsiz haberleşmesi, denizde emniyet, Ulusal ve uluslararası mevzuat. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, örnek olay inceleme, bireysel ve grup çalışması, gözlem, simülasyon kullanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okyanuslar ve denizlerin tanımı,sınıflandırılmaları Gemi tipleri,sınıflandırılmaları, özellikleri Dünyada ve Türkiye’de denizciliğin tarihi | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
2) | Kabotaj hakkı Türk Denizcilik Sektörü Türk Boğazları, tarihi ve önemi | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
3) | Deniz Kirliliği , önlenmesi,tedbirler Denizci ülke nasıl olunur? Denizci kimdir? | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
4) | Temel Amatör Denizcilik Bilgileri – 1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
5) | Temel Amatör Denizcilik Bilgileri - 2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
6) | Tekne Manevrası - 1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
7) | Tekne Manevrası - 2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Harita bilgileri ve Seyir; Denizde Çatışmayı Önleme Kuralları | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
10) | Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
11) | Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
12) | Denizde Acil Durumlar ve Denizde Emniyet Meteoroloji | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
13) | Motor ve Elektrik | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
14) | Uluslararası ve Ulusal Mevzuat | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Amatör Denizci El Kitabı - Hz: Sezar Atmaca Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü Gemi Seyri – Nusret Belirdi Gemiler için Tıbbi Rehber Denizciler için sağlık rehberi IMO LSA Code SOLAS MARPOL Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran, Levent Düzcü Öğretim Üyesinin Hazırladığı Bilgi Notları |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 107 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |