FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FZT2004 | Nörolojik Rehabilitasyon | Bahar | 1 | 2 | 2 | 7 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM GÜNGÖR Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN |
Dersin Amacı: | Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışabilecektir. 2) Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri tartışabilecektir. 3) Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verebilecektir. |
Nörolojik hastaya yaklaşım, nörofizyolojik egzersizler, denge bozukluklarında rehabilitasyon, hemiplejik hastada fizik tedavi, travmatik beyin yaralanmalarında fizik tedavi gibi konular bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinir sistemi anatomisi ve fizyolojisi -1 | YOK |
2) | Sinir sistemi anatomisi ve fizyolojisi -2 | YOK |
3) | Nörolojik Hastalıklar ve Tedavi Ekibi | YOK |
4) | Nörolojik hastanın Değerlendirilmesi | YOK |
5) | Kas Tonusu Kontrolü ve Tonus Bozuklukları | YOK |
6) | Serebrovasküler Olay | YOK |
7) | Omurilik Yaralanmaları -1 | YOK |
8) | Omurilik Yaralanmaları -2 | YOK |
9) | Motor Nöron Hastalıkları | YOK |
10) | Parkinson Hastalığı | YOK |
11) | Multiple Skleroz | YOK |
12) | Nörapatiler | YOK |
13) | Myastenia Gravis | YOK |
14) | Nörolojik Hastalıklarda Karşılaşılan komplikasyonlar | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2) Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3) Case Studies in Neurological Rehabilitation, Tarek A.-Z. K. Gaber, Cambridge University Press, New York, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | Neurological Physiotherapy, Stokes M (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1998 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 5 |
2) | Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. | 3 |
3) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. | 5 |
4) | Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. | 5 |
5) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | 5 |
6) | Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. | 5 |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. | 3 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 1 |
9) | Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | 5 |
10) | Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
11) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 5 |