GAD4001 Junior Game ProjectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4001 Genç Oyun Projesi Güz 2 4 4 13

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: GAD4001, güz döneminde bir "oyun" tasarlamanızı ve geliştirmenizi bekleyen bir genç mezuniyet projesi dersidir. Dersler, benimle ve danışmanlarınızla yapılan geri bildirim toplantılarına dayanacaktır. 3 jüriye katılmanız gerekecek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Kısaca GAD4001 kuralları şunlardır:
- Bu dönem bir oyun ve bir takım öneren sizlersiniz.
- İkiden fazla kişiyseniz, her ekip üyesinin bir birincil ve bir ikincil rolü olmalıdır.
- Kendi başınıza çalışıyorsanız hazır varlıklar, kodlar vb. konularda ve arkadaşlarınızdan destek alabilirsiniz; ancak limitler önceden tartışılmalı ve onaylanmalıdır.
- İkili çalışıyorsanız ikincil roller için arkadaşlarınızdan destek alabilirsiniz; ancak limitler önceden tartışılmalı ve onaylanmalıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction of the course
2) Independent Study
3) Pre-Production Working on project concepts with early prototypes and meeting with advisors. Prototyping
4) Pre-Production Working on project concepts with early prototypes and meeting with advisors. Meeting with advisors
5) Jury I / Project Pitchings Presentation
6) Independent Study
7) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors. Playtesting
8) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors.
9) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors.
10) Jury II / Project-in-Progress Presentation
11) Independent Study
12) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors.
13) Production: Working on prototypes, playtesting them, getting feedbacks from advisors.
14) Polishing, Debugging, Documentation
15) Polishing, Debugging, Documentation
16) Jury III / Final Project Final Presentation

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: This is a graduation project course and as such no course resources are necessary.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 17 5 85
Uygulama 8 5 40
Proje 1 20 20
Juri 3 5 15
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 5
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 5
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 3
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 5
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 5
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 5
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 5