GAD3005 Game BusinessBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3005 Oyun İşletmesi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BURAK GÜVEN AKMENEK
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere bir oyun şirketinin finansal yönetimi hakkında gerekli bilgileri sağlar. Planlamadan bütçeye, analiz araçlarından hukuka kadar tüm güncel bilgileri öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders kaydolan öğrenciler:
- Bir oyun şirketinin dinamiklerini ve farklılıklarını anlayacak
- Hangi oyunu yapacağına ve ilgili analiz araçlarının nasıl kullanılacağına nasıl karar vereceğini öğrenecek
- Bir oyun şirketinin bütçesini ve raporlamasını nasıl yapacağını öğrenecek
- Devlet destekleri ve diğer finansal kaynaklar hakkında bilgi sahibi olacak
- Her oyun şirketi sahibinin bilmesi gereken genel hukuk temelleri hakkında bilgi sahibi olacak
- Araçları yönetmeyi ve iletişimin önemini öğrenecek
- Bir çıkışa ve pazarlama araçlarını nasıl hazırlanacağını anlayacak

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Intro to the course
2) What makes a gaming company? Presenting and discussion HW1: Design your own gaming company. A one page work.
3) Presenting Topics and Dicsussion Presentation 1
4) How to decide which game to make? Analysing tools. HW2: Analyze the genre you want to make using the tools
5) Presenting Topics and Dicsussion on the data Presentation 2
6) How to make a budget of a gaming company and reporting Midterm: Make a general budget of your company
7) Government supports, how to apply them and other finance resources HW3: Reevaluation of the budgets
8) Presenting the budgets and analysis Presentation 3
9) Intro and discussion about the management of a gaming company
10) Managing tools and importance of communication
11) General knowledge on the basics of law every gaming company owner must know
12) How to prepare for a launch and marketing tools
13) Presenting your company, game, budget and long term plans and plans for a launch Final: Presentation document
14) Presenting your company, game, budget and long term plans and plans for a launch Final Presentation
15) Discussion on the presentations and feedbacks from a manager perspective

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Blood, sweat and pixels – Jason Schreirer
Diğer Kaynaklar: All the resources will be provided at the class by the lecturer to keep the students up to date.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 5 20
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 1 15 15
Ödevler 3 5 15
Juri 2 3 6
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 4
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 3
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 1
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 2
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 1
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 4
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 3
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 3
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 4
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 5