Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Intro to the course
|
|
2) |
What makes a gaming company? Presenting and discussion
|
HW1: Design your own gaming company. A one page work.
|
3) |
Presenting Topics and Dicsussion
|
Presentation 1
|
4) |
How to decide which game to make? Analysing tools.
|
HW2: Analyze the genre you want to make using the tools |
5) |
Presenting Topics and Dicsussion on the data
|
Presentation 2
|
6) |
How to make a budget of a gaming company and reporting
|
Midterm: Make a general budget of your company
|
7) |
Government supports, how to apply them and other finance resources |
HW3: Reevaluation of the budgets |
8) |
Presenting the budgets and analysis
|
Presentation 3
|
9) |
Intro and discussion about the management of a gaming company
|
|
10) |
Managing tools and importance of communication
|
|
11) |
General knowledge on the basics of law every gaming company owner must know
|
|
12) |
How to prepare for a launch and marketing tools
|
|
13) |
Presenting your company, game, budget and long term plans and plans for a launch
|
Final: Presentation document
|
14) |
Presenting your company, game, budget and long term plans and plans for a launch
|
Final Presentation
|
15) |
Discussion on the presentations and feedbacks from a manager perspective
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
4 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
3 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
1 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
2 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
1 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
4 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
3 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
3 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
4 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
5 |