Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
|
|
2) |
Bir oyun şirketini oyun şirketi yapan nedir? Sunum ve tartışma
|
ÖDEV 1: Kendi oyun şirketinizi tasarlayın. Tek sayfalık bir çalışma.
|
3) |
Sunum Konuları ve Tartışma
|
Sunum 1
|
4) |
Hangi oyunu yapacağınıza nasıl karar verirsiniz? Analiz araçları.
|
ÖDEV 2: Araçları kullanarak yapmak istediğiniz türü analiz edin |
5) |
Konuların Sunulması ve Verilerin Tartışılması
|
Sunum 2
|
6) |
Bir oyun şirketinin bütçesi nasıl yapılır ve raporlanır
|
Ara sınav: Şirketinizin genel bütçesini yapın
|
7) |
Devlet destekleri, bunların nasıl uygulanacağı ve diğer finans kaynakları |
ÖDEV 3: Bütçelerin yeniden değerlendirilmesi |
8) |
Bütçelerin ve analizlerin sunulması
|
Sunum 3
|
9) |
Bir oyun şirketinin yönetimi hakkında giriş ve tartışma
|
|
10) |
Yönetim araçları ve iletişimin önemi
|
|
11) |
Her oyun şirketi sahibinin bilmesi gereken hukukun temelleri hakkında genel bilgi
|
|
12) |
Bir lansmana nasıl hazırlanılır ve pazarlama araçları
|
|
13) |
Şirketinizi, oyununuzu, bütçenizi ve uzun vadeli planlarınızı ve lansman planlarınızı sunma
|
Final: Sunum dokümanı
|
14) |
Sunumlar üzerine tartışma ve yönetici perspektifinden geri bildirimler
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
4 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
3 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
1 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
2 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
1 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
4 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
3 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
3 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
4 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
5 |