Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çevrimiçi toplantı,
GİRİŞ |
Oluşturmayı planladığınız modeli göstermek için 2 resim seçme
Teslimat: bir sonraki derse kadar |
2) |
Seçilen görüntü ve platforma özel 3D model planlama |
Geometriyi modellemeye başlama ve kaba modeli ilk inceleme için hazır hale getirme |
3) |
Maya'ya giriş, temel araçlar ve poligon modelleme |
Daha fazla modelleme ve modele detay ekleme |
4) |
Maya modeli ilerlemesi hakkında öğrenciye özel geri bildirim |
Model üzerinde çalışma ve geri bildirim olarak verilen görevi tamamlama
Teslimat: bir sonraki derse kadar |
5) |
Öğrencilerin karşılaştıkları modelleme sorunları ve bunların nasıl düzeltileceği hakkında görüşme |
Model üzerinde çalışma ve geri bildirim olarak verilen görevi tamamlama
Teslimat: bir sonraki derse kadar |
6) |
Modelin optimize edilmesi ve temizlenmesi ve uv haritalama araçlarına giriş |
Modelin kararlaştırılan poli sayısını aşmaması ve temiz olması gerekir
Teslimat: bir sonraki derse kadar |
7) |
Uvw haritalama ipuçları ve püf noktaları ve çeşitli araçlar hakkında bilgi edinme |
Temel uvw düzeninin yapılması gerekecektir
Teslimat: bir sonraki derse kadar |
8) |
Uvw haritalama düzeni hakkında geri bildirim ve haritanın son haline getirilmesi |
Uvw eşlemesinin tamamlanması ve yerleşim planı ile modelin vize için hazır hale getirilmesi |
9) |
Vize |
Maya dosyalarının normal ders saatinden önce teslim edilmesi gerekmektedir |
10) |
Doku oluşturma temelleri, renk kodlama ve normalleri oluşturma |
Madde boyama işinden önce gerekli haritaları oluşturma
Teslimat: bir sonraki derse kadar |
11) |
Photoshop veya Krita'da işlenmiş haritaların ayarlanması ve substance painter'a giriş |
Maddesel boyama çalışmasından önce gerekli haritaları oluşturma
Teslimat: bir sonraki derse kadar |
12) |
Madde boyamada çeşitli problemlerin çözülmesi, detay katmanlama |
Madde boyacısında malzemeleri ve ek ayrıntı katmanlarını iyileştirme |
13) |
Dokuları dışa aktarma, ekstra iyileştirme için Photoshop veya Krita kullanma |
Dokuları dışa aktarmaya hazır hale getirme ve Unity'de açma |
14) |
Dokuların son değerlendirmesi ve Unity'de materyal oluşturma, ışıklandırma |
Modeli oyunda kullanılmaya hazır hale getirme ve final için gönderme
Teslimat: son teslim tarihine kadar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Murdock, K. L. (2025). Autodesk Maya 2025 basics guide. SDC Publications.
Li, J., Watkins, A., Arevalo, K., & Tovar, M. (2021). Creating games with Unity, Substance Painter, & Maya: Models, textures, animation, & code (1st ed.). CRC Press. |
Diğer Kaynaklar: |
The Level Design Book - https://book.leveldesignbook.com/process/env-art
Interior Design and Environment Art: Mastering Space, Mastering Place - https://www.gdcvault.com/play/1022089/Interior-Design-and-Environment-Art
Texturing 3D Models in Game Art: Core Principles - https://rocketbrush.com/blog/texturing-3d-models-in-game-art-core-principles |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|