DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD1008 | 3D Dijital Sanat | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | GAD1007 - 2D Dijital Sanat |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler Blender'da 3B nesneler ve karakter modelleme çalışmalarına başlayacaklardır. Modellemeden sonra, Substance Painter'da modellerine doku ve renk eklemeyi öğrenecekler. Bu kursun temel amacı, 3D Animasyon/Film/Oyun Prodüksiyonu hattında karakter, arka plan ve prop modelleme konusunda güçlü bir kavrayış sağlamaktır. Bu proje tabanlı bir derstir ve öğrencilerin sınıfta öğrettikleri teknikleri projeleri aracılığıyla göstermeleri beklenir. Atanan projeleri tamamlamak için endüstri standardı teknikler öğretilecek ve kullanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Blender'da 3B modellemenin (nesneler ve karakterler) ilkelerini anlayacaklardır. 2) Oyun varlıklarıyla 3B ortam/arka plan sahnesi tasarlamayı öğreneceklerdir. 3) Düşük ve yüksek poligonlu modeller arasındaki farkları ve nasıl "bake" edileceğini öğreneceklerdir. 4) Rigging ve animasyon ile T pozu ve karakterleri nasıl oluşturacaklarını öğrenceklerdir. 5) Substance Painter'da tüm sahneye doku ve renk eklemeyi öğreneceklerdir. 6) Modellere ve sahnelere hayat vermek için 3B görselleştirmeyi öğreneceklerdir. |
Öğrencilerin, oyun grafiği tasarlayabilme yetisini kazanabilmeleri için, temel sanat eğitimi yerine bir ölçüde geçebilecek temel bilgiler verilecektir. Sanat ağırlıklı çalışmak isteyen öğrencilere yol gösterilmesi, diğer öğrencilerin de temel sanat prensipleri konusunda yeterli bilgiye erişmeleri amaçlanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, İçeriklerin Anlatımı | |
2) | Blender 3D'ye Genel Bakış | |
3) | Modellemeye Giriş | |
4) | Materyallere Giriş | |
5) | Modelleme Teknikleri ve Düzenleyiciler | |
6) | Render ve Işıklandırmaya Giriş | |
7) | Ara Sınav Teslimi ve Geribildirim | |
8) | İleri Seviye Modelleme Teknikleri | |
9) | İleri Seviye Malzeme Oluşturma ve Dokulandırma | |
10) | Blender 3D ile Heykeltraşlık | |
11) | Optimizasyon Teknikleri | |
12) | Modelleri ve animasyonları bir oyuna ve oyun motoruna aktarma | |
13) | Animasyona Giriş | |
14) | Geribildirim Oturumu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Autodesk Maya 2018 Basics Guide Book by Kelly L. Murdock - Autodesk Maya 2018: A Comprehensive Guide Book by Prof Sham Tickoo Purdue - 3D Animation for the Raw Beginner Using Autodesk Maya Textbook by Roger King |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 3 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 3 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 4 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 5 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 4 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 5 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 4 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 2 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 4 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 3 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 2 |