GAD1004 Introduction to Game EnginesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD1004 Oyun Motorlarına Giriş Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MEHMET ONUR KALKAN
Öğ.Gör. BERK YÜKSEL
Dersin Amacı: Temel amaç, C# programlama dilini kullanarak Unity oyun motoruyla profesyonel kalitede video oyunları oluşturmak için oyun geliştirme hattı ve teknikleri hakkında sağlam bir anlayış kazanmaktır. Bu proje tabanlı bir derstir ve öğrencilerin sınıfta öğrettikleri teknikleri projeleri aracılığıyla göstermeleri beklenir. Atanan projeleri tamamlamak için endüstri standardı teknikler öğretilecek ve kullanılacaktır.

Oyun motorlarının temel yapısı incelenecek ve çeşitli örnekler üzerinden proje çalışmaları yapılacaktır. Öğrenciler oyun motorlarındaki fizik, animasyon ve ses gibi yapısal öğeleri tanıyacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Proje tabanlı ödevlerinde oyuncu hareketi, çarpışma algılama ve temel yapay zeka davranışları gibi temel oyun mekaniklerini uygulamak için Unity ortamında C# komut dosyası oluşturma tekniklerini uygulayabileceklerdir.
- Farklı oyun motoru özelliklerinin (örneğin, fizik, animasyon, ses) performans etkilerini analiz edebilecek ve verimli kaynak kullanımı ve sorunsuz oyun deneyimi elde etmek için proje kodlarını optimize edebileceklerdir.
- Öğrenilen C# programlama, oyun motoru fiziği, animasyon ve ses özelliklerinin entegrasyonunu gösteren, Unity kullanarak işlevsel ve görsel olarak ilgi çekici bir video oyunu prototipi yaratabileceklerdir.
- Kendi çalışmalarına ve akranlarının çalışmalarına endüstri standardı uygulamalara dayanarak yapıcı geri bildirim sağlayarak, farklı oyun tasarım ve geliştirme tekniklerinin etkinliğini değerlendirebileceklerdir.
- Oyun motorlarının, komut dosyası dillerinin ve varlık oluşturma araçlarının rolleri de dahil olmak üzere bir oyun geliştirme hattının temel bileşenlerini anlayabilecek ve açıklayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun geliştirme teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun geliştirmenin temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyun projelerine nasıl uygulandığına odaklanılır.

Öğrenme Metodları: Ders, Gözlem, Simülasyon, Vaka Çalışması, Eğitsel Oyun, Proje, Problem Çözme, İşbirlikli Öğrenme, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Ders programının gözden geçirilmesi, beklentiler.
2) Unity Editör Arayüzü ve Komut Dosyası Hazırlama. Bileşenleri anlama. Komut dosyası yazmanın temelleri.
3) Karakter Kontrolörü Özel karakter denetleyicisi uygulama.
4) Fizik, Tetikleyiciler ve Raycasting Işın yayınlama ve fizik temelleri.
5) Animasyon 2D/3D animasyonları içe aktarma ve çalıştırma.
6) Animasyon 2: Ağaçları Karıştırma ve Avatar Maskeleme. Animasyonları ve animasyon katmanlarını karıştırma.
7) GUI Arayüz oluşturmak ve kullanmak için bileşenler.
8) Yapay Zeka ve Navigasyon Temel yapay zeka sistemleri ve NavMesh bileşeni.
9) Nesne havuzu oluşturma Yeniden kullanım için nesneleri önceden belirleme.
10) Etkinlik Yöneticisi UnityEvents ve UnityAction ile komut dosyası iletişimi.
11) Dokunmatik Giriş Mobil geliştirme için dokunmatik giriş.
12) Cinemachine Farklı amaçlı kameralar oluşturmak ve bunlar arasında harmanlama yapmak için Cinemachine'i kullanma.
13) Bezier Eğrileri Kübik bezier eğrilerini anlama ve uygulama.
14) Veri İşleme Kodlanabilir nesneler ve veri kaydetme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hocking, J. (2015). Unity in action: Multiplatform game development in C# with Unity 5. Manning.
Bond, J. G. (2014). Introduction to game design, prototyping, and development: From concept to playable game with Unity and C# (1st ed.). Addison-Wesley Professional.
Diğer Kaynaklar: Rogers, S. (2014). Level up! The guide to great video game design. John Wiley & Sons.
Nystrom, R. (2014). Game programming patterns. Genever Benning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 7 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 5
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 5
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 2
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 2
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2