Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction
Course schedule review, expectations. |
|
2) |
Unity Editor Interface and Scripting Primer.
Understanding components. Scripting essentials. |
|
3) |
Character Controller
Implementing custom character controller. |
|
4) |
Physics, Triggers and Raycasting
Raycasting and physics basics. |
|
5) |
Animation
Importing and running 2D/3D animations. |
|
6) |
Animation 2: Blend Trees and Avatar Masking.
Blending animations and animation layers. |
|
7) |
GUI
Components for creating and using UI. |
|
8) |
AI and Navigation
Basic AI systems and NavMesh component. |
|
9) |
Object Pooling
Pre-instantiating objects for reusing. |
|
10) |
Event Manager
Script communications with UnityEvents and UnityAction. |
|
11) |
Touch Input
Touch input for mobile development. |
|
12) |
Cinemachine
Using Cinemachine to create different purpose cameras and blending between them. |
|
13) |
Bezier Curves
Understanding and implementing cubic bezier curves. |
|
14) |
Handling Data
Scriptable objects and saving data. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
3 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
5 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
5 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
5 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
5 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
2 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
2 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |