ODY2002 Odyometride İleri Test YöntemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY2002 Odyometride İleri Test Yöntemleri Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EZGİ GÜLŞEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: ABR, VNG gibi ileri odyolojik test tekniklerini pratik olarak uygulayabilecek şekilde pratik beceri kazanılmasını
sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Objektif odyolojik test ortamıyla ilgili temel koşulları analiz eder.
2) Temel odyolojik testlerinin niteliğini ve gerekliliğini irdeler.
3) Yetişkinler ve çocuklar için odyolojik testler arasındaki farkları açıklar.
4) Temel odyolojik testleri yapabilir.

Dersin İçeriği

Değişik patojilerin ayırıcı tanı testlerinin yapılması, elektroakustik impedans, SAL, Tone Decay testi, SISI, Bekeys ve Recruitment testleri gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Objektif işitme testlerine genel bakış Yok
2) Elektrofizyolojik testler: İşitsel uyarılmış potansiyeller Yok
3) İşitsel beyin sapı potansiyellerinin mekanizması Yok
4) Klinik uygulamada işitsel uyarılma potansiyeller Yok
5) Eşik ve tanısal amaçlı işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları (ABR) Yok
6) Normal ve patolojik işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları Yok
7) Normal ve patolojik işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları Yok
8) Hava ve kemik yolu ABR Yok
9) Elektrokokleografi Yok
10) Elektrokokleografi Yok
11) Oto akustik emisyon test tekniği Yok
12) Akustik immitansmetri Yok
13) Akustik refleks testi, Refleks Decay testi Yok
14) Akustik refleks testi, Refleks Decay testi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013.
2) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,
Informa Health Care,2003 3) Handbook of Clinical Audiology,Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.
Diğer Kaynaklar: 1) Essential Otolaryngology, K.J. Lee, 2004.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 2 % 5
Sunum 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Sunum / Seminer 2 12
Ödevler 2 8
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 4
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 3
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 4
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 1
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 1
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 2
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 3
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 2
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 1