SOC3072 Sociology of MigrationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC3072 Göç Sosyolojisi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Dersin Amacı: Bu ders, nüfus hareketlerinin ve diasporaların doğasını, algılarını ve sonuçlarını sosyolojik açıdan incelemektedir. Nüfus göçleri, hem küresel hem de yerel düzeylerde toplumları dönüştürme gücüne sahiptir ve hem göç edilen hem de göç alınan toplulukları etkiler. Ders boyunca, sosyolojik bir perspektiften göçle ilgili temel hatlar, kavramlar, süreçler, eğilimler ve sorunlar ele alınacaktır. Öğrenciler, ekonomik, siyasi, kültürel ve ailevi boyutların göçü nasıl şekillendirdiğine dair kapsamlı bir anlayış kazanarak, önemli tartışmalar, teoriler ve ampirik araştırmalarla meşgul olacaklardır.

Ders ayrıca eleştirel düşünmeyi vurgulayarak, öğrencileri zorunlu yer değiştirme, ulus ötesilik ve göç politikalarının etkileri gibi güncel göç sorunları üzerine düşünmeye teşvik ederken, dünya çapındaki gerçek örnekler ve vaka incelemelerini incelemeye yönlendirmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel göç örüntüleri, yasal çerçeveler ve akademik tartışmalar hakkında sağlam bir anlayış sergilemek;
2. Göçle ilgili çeşitli türde ampirik verilerin toplanması, düzenlenmesi ve analiz edilmesi konusunda uygulamalı deneyim kazanmak;
3. Göç çalışmalarında, özellikle farklı göçmen kaynakları ve varış yerlerine ve göçün bu bölgeler üzerindeki etkisine odaklanarak derinlemesine bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Bu ders, nüfus hareketlerinin ve diasporaların doğasını, algılarını ve sonuçlarını sosyolojik açıdan incelemektedir. Nüfus göçleri, hem küresel hem de yerel düzeylerde toplumları dönüştürme gücüne sahiptir ve hem göç edilen hem de göç alınan toplulukları etkiler. Ders boyunca, sosyolojik bir perspektiften göçle ilgili temel hatlar, kavramlar, süreçler, eğilimler ve sorunlar ele alınacaktır. Öğrenciler, ekonomik, siyasi, kültürel ve ailevi boyutların göçü nasıl şekillendirdiğine dair kapsamlı bir anlayış kazanarak, önemli tartışmalar, teoriler ve ampirik araştırmalarla meşgul olacaklardır.

Ders ayrıca eleştirel düşünmeyi vurgulayarak, öğrencileri zorunlu yer değiştirme, ulus ötesilik ve göç politikalarının etkileri gibi güncel göç sorunları üzerine düşünmeye teşvik ederken, dünya çapındaki gerçek örnekler ve vaka incelemelerini incelemeye yönlendirmektedir.

Dersin Öğretim yöntemleri klasik öğrenme yöntemlerinin yanısıra vaka analizi, iş birlikçi öğrenme, tartışma, bireysel çalışma, saha gezisi, saha çalışması, okuma, proje, teknoloji destekli öğrenme yöntemleri şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Hazırlık yok
2) Historical and Theoretical Frameworks No assigned reading
3) Why do people migrate: Theories of Migration Startup, R. (1971). A Sociology of Migration?*. The Sociological Quarterly, 12(2), 177-190. Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (1993). Theories of international migration: a review and appraisal. Population and development review, 431-466. Massey, D. (1999). Why Does Immigration Occur? A Theoretical Synthesis. The handbook of international migration : the American experience C. Hirschman, P. Kasinitz and J. DeWind. New York, Russell Sage Foundation.
4) Migration, Rights & Identities in a Globalizing World Castles, S. (2002). Migration and community formation under conditions of globalization. International migration review, 36(4), 1143-1168. McNeill, William. 1984. “Human Migration in Historical Perspective” Population and Development Review. 10:1, 1-18. Lee, Everett S. 1966. “A Theory of Migration” Demography, 3:1, pp. 47-57.
5) International Migration, Migration Politics and Social Transformation Top Castles, Stephen. 2003. “Towards a Sociology of Forced Migration and Social Transformation” Sociology 37(1):13-34 Zolberg, Aristide. 2006. "Managing a World on the Move." Population and Development Review 32 (supplement):222-253. Moses, Jonathon. 2006. International Migration: Globalization’s Last Frontier. London: Zed Books. Chapters 1-3 Ödev 1
6) Global Refugees Beijer, G. ‘The Political Refugee: 35 years later’ IMR 15, Spring/Summer 1981, 26–34 Bramwell, Anna C. Refugees in the Age of Total War (London: Allen Unwin 1988) Goodwin Gill, G. S. The Refugee in International Law (Oxford: Clarendon Press) Gordenker, L. Refugees in International Politics (New York: Columbia University Press, 1987) Gorman, Robert F. Coping with Africa’s Refugee Burden (Dordrecht: UNITAR, 1987) Ödev 2
7) Review Final Work Proposal
8) Midterm Exam Assignment 3
9) Cases in Migration Studies Review
10) Final Project Presentation Final Project Presentation
11) Final Project Presentation Final Project Presentation
12) Final Project Presentation Final Project Presentation
13) Final Project Presentation Final Project Presentation
14) Final Project Presentation Final Project Presentation

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bu derste özel okumalar ve görsel materyaller kullanılmaktadır.
Castles, Stephen and M. Miller. The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World (Basingstoke: Macmillan, 2003)
Cohen, Robin. The New Helots: Migrants in the International Division of Labour (Aldershot: Gower 1987)
Cohen Robin. Global Diasporas: An Introduction (London: Routledge, 2001)

Reference Books
The following reference books contain useful entries on nearly all parts of the course, but they are usually far too expensive to buy. Consult in library, following up some of the bibliographies.
Chaliand, Gérard and Jean-Pierre Rageau The Penguin Atlas of Diasporas (Harmondsworth: Penguin 1995
Cohen Robin (ed) The Cambridge Survey of World Migration (Cambridge: Cambridge University Press, 1995)
Cohen, Robin (ed) Theories of Migration, Cheltenham: Edward Elgar, 1996
Hoerder, Dirk Cultures in Contact: World Migrations in the Second Millennium Durham: Duke University Press, 2002)
Hoerder, Dirk and Leslie Page Moch (eds) European Migrants: Global and Local Pespectives (Boston 1996)
Kritz, Mary M., Lin L. Lim and Hania Zlotnik (eds) International Migration Systems: a Global Approach (Oxford 1992)
Massey, D. S. and J. E. Taylor (eds) International Migration: Prospects and Policies in a Global Market (Oxford: Oxford University Press, 2004
Pan, Lynn (ed) The Encyclopaedia of the Chinese Overseas (1999)
Segal, Aaron An Atlas of International Migration (London: Hans Zell, 1993)
Simon, Rita J. and Caroline B Brettall International Migration: The Female Experience Totowa: ??, 1986)
Vertovec, Steven and Robin Cohen (eds.) Migration, Diasporas and Transnationalism Cheltenham: Edward Elgar, 1999 (suggestion)

Journals to be consulted
Diaspora; Ethnic and Racial Studies; Global Networks; Immigrants and Minorities; International Migration; International Migration Review (IMR)*; Journal of Refugee Studies; Migration Today; Journal of Ethnic and Migration Studies; Race and Class; Migration Letters
Diğer Kaynaklar: Special course reader and visual materials
Castles, Stephen and M. Miller. The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World (Basingstoke: Macmillan, 2003)
Cohen, Robin. The New Helots: Migrants in the International Division of Labour (Aldershot: Gower 1987)
Cohen Robin. Global Diasporas: An Introduction (London: Routledge, 2001)

Reference Books
The following reference books contain useful entries on nearly all parts of the course, but they are usually far too expensive to buy. Consult in library, following up some of the bibliographies.
Chaliand, Gérard and Jean-Pierre Rageau The Penguin Atlas of Diasporas (Harmondsworth: Penguin 1995
Cohen Robin (ed) The Cambridge Survey of World Migration (Cambridge: Cambridge University Press, 1995)
Cohen, Robin (ed) Theories of Migration, Cheltenham: Edward Elgar, 1996
Hoerder, Dirk Cultures in Contact: World Migrations in the Second Millennium Durham: Duke University Press, 2002)
Hoerder, Dirk and Leslie Page Moch (eds) European Migrants: Global and Local Pespectives (Boston 1996)
Kritz, Mary M., Lin L. Lim and Hania Zlotnik (eds) International Migration Systems: a Global Approach (Oxford 1992)
Massey, D. S. and J. E. Taylor (eds) International Migration: Prospects and Policies in a Global Market (Oxford: Oxford University Press, 2004
Pan, Lynn (ed) The Encyclopaedia of the Chinese Overseas (1999)
Segal, Aaron An Atlas of International Migration (London: Hans Zell, 1993)
Simon, Rita J. and Caroline B Brettall International Migration: The Female Experience Totowa: ??, 1986)
Vertovec, Steven and Robin Cohen (eds.) Migration, Diasporas and Transnationalism Cheltenham: Edward Elgar, 1999 (suggestion)

Journals to be consulted
Diaspora; Ethnic and Racial Studies; Global Networks; Immigrants and Minorities; International Migration; International Migration Review (IMR)*; Journal of Refugee Studies; Migration Today; Journal of Ethnic and Migration Studies; Race and Class; Migration Letters

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 25
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 1 40 40
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 4
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 4
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 2
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 3
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 3
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 3
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 3
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 3
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 2
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 3