COP4461 Netaş Agile Project ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4461 Netaş Çevik Proje Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇAĞATAY ÇATAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersin Amacı: Çevik proje yönetimi konuları derste ele alınacaktır. Dersin amaçları arasında şunlar sayılabilir: Çevik proje yönetiminin temellerini öğrenmek ve gerçek hayattaki kullanımları ile ilgili bilgi sahibi olmak, örnek grup çalışmaları ile çevik proje yönetimini örnekleyebilmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevik proje yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2) Gerçek kullanım alanlarını tanırlar.
3) Farklı Çevik proje yönetimi türleri ile ilgili bilgi sahibi olurlar
4) Lean liderlik anayışını özümsemeye başlarlar
5) Açık kaynak yazılımı konusunda bilgi sahibi olurlar
6) Büyük ölçekli projelerin çevik metodoloji yöntemi ile nasıl yönetileceğini öğrenirler

Dersin İçeriği

Çevik proje yönetiminin temelleri, ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method), XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development), Open Source Software Development, Kanban, Scrum, Ölçeklenebilir Çevik yönetim.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Çevik proje yönetimine giriş / Oryantasyon: • Çevik proje yönetiminin doğuşu • Çevik proje yönetimi manifestosu • Farklı çevik proje türlerine giriş"
2) "ASD (Adaptive Software Developement), RUP (Rational Unified Process), DSDM (Dynamic System Development Method) : • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
3) "XP (Extreme Programming), CFM (Crystal Family of Methodologies), FDD, TDD (Feature and Test Driven Development): • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
4) "Open Source Software Development: • Proje başlangıcında yapılacaklar • Teknik alt yapı oluşturulması • Sosyal ve politik alt yapının oluşturulması • İletişim ve çatışma yönetimi"
5) "Open Source Software Development: • Paketleme ve sürüm yönetimi • Gönüllülerin yönetimi • Lisans, patent ve copyrights • Bütçeleme"
6) "Kanban: • Prosesleri • Rol ve sorumlulukları • Pratikleri • Kullanım alanları"
7) "Scrum: • Takım yapısı • Takım çalışması • Ürün backlog yönetimi • Sprint ilerlemesi"
8) Ara sınav
9) "Scrum: • Planlama ve toplantılar • Kalite • Değişim süreci yönetimi"
10) "Ölçeklenebilir Çevik Yönetim: • Ölçeklernebilir çevik manifesto • Lean düşüncenin şirket içine yayılması ve lean liderlerin yaratılması"
11) "Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm trenlerinin yapısı • Rol ve sorumlulukları"
12) "Çevik Sürüm Yönetimi • Sürüm planlaması • Vizyon, misyon ve roadmap oluşturulması"
13) "Çevik sürüm yönetimi • Sprint ilerlemesi • Program ilerlemesi"
14) "Portfolio yönetimi: • Stratejic temaların oluşturulması • Bütçeleme ve tahminleme"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mike Cohn, "Succeeding with Agile: Software Development Using Scrum", 2009 ISBN-10: 0321579364
Karl Fogel "Producing Open Source Software", 2005
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Ödevler 3 8 24
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3