LAW3601 Informal Economy and Black MoneyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3601 Kayıt Dışı Ekonomi ve Karapara Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kayıtdışı Ekonominin ve karapara olgusunun çeşitli ülkelerdeki ve ülkemizdeki görünümünün ve kapsamının ortaya konarak bu alanı ilgilendiren hukuksal kuralların irdelenmesi ve değerlendirilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Benzeri terimlerle birlikte ele alınan kayıtdışı ekonomi terimini tartışır.

II. Kayıtdışılığın ölçülebilirliğini ayırteder.
III. Kayıtdışı ekonomi alanının sınırlarını tanır.
IV. Alan ile ilgili hukuksal kurallara erişir.
V. Alan ile ilgili yargısal kararlara erişir.
VI. Alanda mücadele eden devlet örgütlerinin ve uluslararası bazı örgütleri ayırtederek bunların faaliyetlerini ve raporlarını değerlendirir.

VII. Akademik ve bilimsel formatta hazırlayacağı ve konusunu kendisinin belirleyeceği ödevde yeni olguları araştırır ve değerlendirir.

Dersin İçeriği

Kayıt Dışı Ekonomi Kavramı ve Benzerlerinden
Ayırt edilmesi, Kayıt Dışı Ekonominin Ölçüm Yöntemleri ve Çeşitli Ülkelerdeki Oranı, Kayıt Dışı Ekonomiye Yolaçan Nedenler, Kayıt Dışı Ekonominin Genel Kapsamı, Yeraltı Kayıt Dışı Ekonomi, Yerüstü Kayıt Dışı Ekonomi, Karapara ve Aklanması, Karapara Aklama Aşamaları, Karapara Aklama Yöntemleri, Karapara Aklama ile Mücadele Yöntemleri, Karapara Aklama ile Mücadele Eden Örgütlerden Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Financial Action Task Force (FATF-Mali Eylem Görev Gücü)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kayıtdışı Ekonomi Kavramı ve Benzerlerinden Ayırtedilmesi
2) Kayıtdışı Ekonominin Ölçüm Yöntemleri ve Çeşitli Ülkelerdeki Oranı
3) Kayıtdışı Ekonomiye Yolaçan Nedenler
4) Kayıtdışı Ekonominin Genel Kapsamı
5) Yeraltı Kayıtdışı Ekonomi
6) Yerüstü Kayıt Dışı Ekonomi
7) Kara Para ve Aklanması
8) Tekrar
9) Kara Para Aklama Aşamaları
10) Kara Para Aklama Yöntemleri
11) Kara Para Aklama ile Mücadele Yöntemleri
12) Karapara Aklama ile Mücadele Eden Örgütlerden Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Financial Action Task Force (FATF-Mali Eylem Görev Gücü)
13) Ödev Değerlendirme
14) Ödev Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.