DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW1001 | Hukukun Temelleri I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ZAFER KAHRAMAN Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil hedefi bölüm öğrencilerine günlük ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları hukuk kuralları ile ilgili temel bilgileri vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Sosyal davranış kurallarının çeşitlerini ve bunların birbirleri ile olan ilişkilerini öğrenir, II. Hukuk Kurallarını Diğer Sosyal Düzen Kurallarında ayıran özellikleri öğrenir III. Hukuk kurallarının uygulanmasına ilişkin prensipleri kavrar IV. Hukukun Kaynaklarını ve bunların özelliklerini öğrenir V. Dünya Hukuk Sistemlerini ve bunların ayırıcı özelliklerini öğrenir. VI. Özel Hukuk Kamu Hukuku ayrımını öğrenir VII. Kişiler Hukukun Temel Kavramlarını öğrenir. VIII. Ticaret Hukukunun temel kavramlarını öğrenir. IX. Ticaret Şirketleri çeşitlerini ve bu şirketlere ilişkin temel kuralları öğrenir. X. Borçlar hukukun temel kavramlarını öğrenir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Ders Kapsamının, sınıf kurallarının ve gereksinimlerinin tartışılması. 2. Hukuk ve Diğer Toplumsal Düzen Kuralları -Toplum ve Düzen | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası. s. 1-10 ve Son Bası s. 21-25) |
2) | Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: 1. Ahlak Kuralları 2. Din Kuralları 3. Görgü Kuralları | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 7-24 ve Yeni Bası s. 26-46) |
3) | 1. Hukuk Kurallarını Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler 2. Hukuk Kurallarının Uygulanması | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
4) | Hukuk Kurallarının Uygulanması | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
5) | Hukukun Kaynakları | Öğretim görevlisince yüklenen ders notu. |
6) | Yargı Sistemi | 1) Öğretim Üyesince Verilen Not 2) Yüksek Mahkemelerin İnternet Siteleri |
7) | 1) Dünya Hukuk Sistemleri 2) Vize sınavına yönelik tekrar | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 53-57 ve Yeni Bası s. 77-85) |
8) | 1) Public Law Private Law Separation 2) The Law of Persons (Real Person) | 1) Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 59-67 ve Son Bası s. 85-91 ve 136-140)) 2) Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 92-112) |
9) | 1) Sınav sorularının incelenmesi 2) Kişiler Hukuku: Tüzel Kişiler, Dernekler ve Vakıflar | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) |
10) | 1. Kişiler Hukuku (Devam) 2. Ticaret Hukuku | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) Öğretim üyesi tarafından verilen ders notu |
11) | 1. Ticaret Hukuku (Devam) 2. Ticaret Şirketleri | Öğretim üyesince verilecek ders notları |
12) | Ticaret Şirketleri (devam) | Öğretim Üyesinin vereceği not. |
13) | Borçlar Hukuku | The Law of Obligations Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 159-173) |
14) | İş Hukuku | Öğretim üyesince verilecek not. |
Ders Notları / Kitaplar: | -Rona Aybay, An Introduction to Law, Alfa Publishing -Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,6th Edition or newer -Notes that will be issued by the instructor |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |