DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1004 | İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYŞEGÜL ÖZDEMİR Öğ.Gör. NİLGÜN KARA Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN Okutman DAMLA ŞATANA Öğ.Gör. HANDE MİNE İMREN Öğ.Gör. IŞIL BURSALI Öğ.Gör. SEVTAP SIVIŞ Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SERKAN GÜLŞEN Öğ.Gör. NURAN YAŞAYAN Öğ.Gör. ÇERAĞ ŞAHİN Öğ.Gör. İREM SARI Öğ.Gör. GAMZE DEMİR Öğ.Gör. ÜLGEN ACAR Öğ.Gör. DUYGU CAN Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU Öğ.Gör. ÖZEN ÖNGÖREN Öğ.Gör. EBRU AKER Okutman İSA BEKTAŞ Öğ.Gör. ZEYNEP YÜCEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak 2. akademik İngilizce kullanımının temellerini aktarmak 3. akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak 4. sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek 2. bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak 3. akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek 4. akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek 5. özet yazmak 6. anlamı koruyarak tekrar yazmak 7. akademik yazı yazma kurallarını uygulamak 8. akademik dilde bir metin yazmak |
Avrupa Ortak Başvuru Metni B2 İngilizce seviyesi tanımında yer alan akademik amaçlı dil becerileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş Ders Müfredatının Tanıtımı Akademik Yazım İlkeleri Akademik Yazım Süreci | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
2) | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
3) | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme - Kaynak Metindeki Tanımları Belirleme - Tanımların Yapısını Tanıma | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
4) | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme ve Analiz Etme -Kaynak metindeki tanımları analiz etme -Tanımların yapısını anlama -Tanımları yeniden ifade etmeyi anlama/uygulama (Paraphrasing) -Bir kaynağı alıntılama (APA 7. Baskı) Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
5) | Giriş Paragrafı - Arka plan bilgisini belirleme/seçme - Arka plan bilgisini yeniden ifade etme (Paraphrasing) uygulaması - Bir kaynağı alıntılama (APA 7. Baskı) Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
6) | - Bir makale sorusunun gerekliliklerini anlama - Tez cümlesi geliştirme - Paragraf bütünlüğünü anlama - Bir paragraftaki bağlayıcı unsurları belirleme - Resmi ve gayri resmi yazım arasındaki farkı anlama Yazma Ödevi I: Bir Giriş Paragrafı Yazma | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
7) | - Bir giriş paragrafı yazma - Paraphrasing (yeniden ifade etme) uygulaması - Bir kaynağı alıntılama (APA 7. Baskı) - Paragraf bütünlüğünü anlama Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
8) | Ara Sınav Tekrarı | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
9) | ARA SINAV HAFTASI | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
10) | - Bir Makalenin Taslağını Geliştirme - Bir Gelişme Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Bütünlük ve Tutarlılığı Anlama - Bir Paragraftaki Bağlayıcı Unsurları Belirleme Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
11) | - Bir Gelişme Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Konu Cümleleri Yazma - Kaynak Metinden Destekleyici Kanıt Seçme - Özetlemeyi Anlama Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
12) | - Giriş Cümleleri Yazma - Destekleyici Kanıt Yazma (Paraphrasing ve Özetleme Uygulaması) - Değerlendirici Yorumlar Yazma - Sonuç Cümleleri Yazma | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
13) | Yazma Ödevi II - Geri Bildirimi Bir Sonuç Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
14) | Bir Sonuç Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Genel tekrar | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Modern Diller Bölüm hocalarının hazırladığı materyaller, ve Internet kaynakları Materials prepared by the instructors of the Modern Languages Department and Internet resources |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 6 | % 15 |
Ödev | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 6 | 3 | 18 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 82 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |