FTR3075 AquaterapiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR3075 Aquaterapi Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı su içi egzersizin fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kullanımını benimsetmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Su içi egzersizlerin amacını öğrenir.
2. Su içi egzersiz yapacak bireyi değerlendirir.
3. Su içi egzersizleri planlar.
4. Halliwick metodunu öğrenir.
5. Aicihi methodunu öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu ders Suyun fizyolojik etkileri, Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları,Aquaterapiye giriş,Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi,Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi,Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi, Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi,Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi,Sporcularda aquatik terapi, Pediatrik hastalıklarda aquatik terapi, Aichi tekniğinin temel prensipleri, Halliwick yönteminin kullanım alanları, Watsu tekniğinin temel prensiplerini içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Suyun fizyolojik etkileri
2) Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları
3) Aquaterapiye giriş
4) Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi
5) Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi
6) Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi
7) Obstetrik ve jinekolojide aquatik terapi
8) Ara sınav
9) Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi
10) Sporcularda aquatik terapi
11) Pediatrik hastalıklarda aquatik terapi
12) Aichi tekniğinin temel prensipleri
13) Halliwick yönteminin kullanım alanları
14) Watsu tekniğinin temel prensipleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir/ The course notes will be given weekly
Diğer Kaynaklar: - Yücel, H. (2015) Istanbul Tıp Su İçi Rehabilitasyon. İstanbul Medikal Yayınevi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 7 70
Ara Sınavlar 10 1 10
Final 14 1 14
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 4
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 2