FTR3066 Lenfödem RehabilitasyonuBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR3066 Lenfödem Rehabilitasyonu Güz 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BAŞAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı lenf ödem rehabilitasyon ekibinin parçası olan fizyoterapistleri; lenf ödem tedavisinin temel prensipleri ve çeşitli tedavi yaklaşımları hakkında eğitip bilgilendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Lenfatik sistemin anatomi, fizyoloji ve patofizyolojisini bilir.
2. Ödem çeşitlerini bilir ve ödem ile lenf ödem arasındaki farkları açıklayabilir.
3. Primer ve sekonder lenfödemi bilir.
4. Lenfödem drenaj tekniklerini ve dekonjestif egzersiz yaklaşımlarını bilir.

Dersin İçeriği

Bu ders; lenfödem rehabilitasyonunu, lenfödemin anatomik ve fizyolojik özelliklerini, lenf drenajında kullanılan manuel teknikleri ve dekonjestif egzersizleri içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Lenfatik sistem Anatomisi
2) Lenfatik sistem Fizyoloji
3) Lenfödem etiyolojisi, Lenfödem evreleri
4) Ödem etyoloji, Lenfödem komplikasyonları
5) Lenfödem değerlendirmesi
6) KDT tedavi prensipleri
7) Ara sınav
8) Lenfödem egzersizleri
9) Lenfödemde hasta eğitimi
10) KDT tedavisi (Manuel Lenf drenaj teknikleri, Kompresyon tedavisi, bandajlar, bası giysileri)
11) Uygulama
12) Uygulama
13) Uygulama
14) Uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak öğrencilere verilecektir.Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: - Földi, M.,‎ Földi, E., Strößenreuther, C., Kubik, S. (2012) Földi's Textbook of Lymphology. Urban & Fischer

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 14 1 14
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3