FTR2011 Ölçme ve Değerlendirme PrensipleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR2011 Ölçme ve Değerlendirme Prensipleri Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Hastanın tadaviye başladığı gündeki durumunun ve hastalığın seyrinin objektif olarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının gerektirdiği şekilde değerlendirilip takip edilebilmesi becerisinin kazandırılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Objektif hasta değerlendirmeleri yapabilir.
2) Postür değerlendirmesi yapabilir.
3) Kısalık ve esneklik değerlendirmesi yapabilir.
4) Eklemlerin hareket derecelerini bilir ve eklem hareket açıklıklarını değerlendirebilir.
5) Kas kuvvetini değerlendiren ölçüm yöntemlerini bilir ve kas kuvvetini değerlendirebilir.

Dersin İçeriği

Hastanın değerlendirilmesi, postür analizi, antropometrik ölçümler, kısalık ve esnekliğin değerlendirilmesi, normal eklem hareketlerinin değerlendirilmesi, gonyometrik ölçümler, kas kuvvet değerlendirmeleri, denge değerlendirmesi, fonksiyonelliğin değerlendirilmesi, değerlendirmede kullanılan bilgisayarlı sistemler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hasta hikayesi ve genel değerlendirme
2) Antropometrik ölçümler ve antopometrik ölçüm araçlarının kullanım prensipleri
3) Normal eklem hareketinin değerlendirilmesi
4) Normal eklem hareketinin değerlendirilmesi
5) Kas kısalık testleri ve değerlendirme
6) Esneklik testleri ve değerlendirme
7) Ara Sınav
8) Kas Kuvveti ve değerlendirme Yöntemleri
9) Kas Kuvveti ve değerlendirme Yöntemleri
10) Postür ve postür analizi
11) Denge testleri ve değerlendirme
12) Yürüyüş değerlendirme
13) Fonksiyonel değerlendirme
14) Duyu değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1- Otman, A. S. (2016) Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 8. Baskı. Ankara: Pelikan Yayıncılık

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 3
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 5
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3