FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3004 | Genetik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı genetikteki kavram ve kurallar ile biyolojik bilimlerdeki uygulamalarının öğrenilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Derse giriş, genetikteki temel kavramları tanımlar. 2. Genetik materyal olarak DNA'yı tartışır. 3. Gen yapısı ve fonksiyonu gözden geçirir. 4. DNA`daki varyasyonların sonuçlarını tartışır. 5. Mendel genetiğini tanımlanır. 6. Kromozomların kalıtımda nasıl görev aldıklarını belirler. 7. Mendel dışı genetik ile Mendel genetiğinin farkını açıklar. 8. Genomiksin ve genomik sekansların haritalanmasını tarif eder. 9. Genomiksin dinamik yönlerinin tanımlar. 10. Genetik ile kanser arasındaki ilişkiyi tartışır. 11. Biyolojik popülasyonların genetik yapısını nitelendirir. 12. Adaptasyon ve evrim ile ilgili teorileri tartışır. |
Biyolojinin bir alanı olan genetik, genlerin, kalıtımın ve canlı organizmalar arasında gözlenen varyasyonları inceler. Dersin içeriği, genlerin moleküler yapısı ve fonksiyonu, bir organizma ya da hücre düzeyinde gen davranışları (örneğin dominantlık ve epigenetik), bir kuşaktan sonraki kuşaklara kalıtım paterni, belli bir populasyondaki gen dağılımı, varyasyon ve değişiklikleri gibi konuları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genetik, Giriş | Okuma |
2) | Genetik Materyal olarak DNA | Okuma |
3) | Gen Yapısı ve Fonksiyonu | Okuma |
4) | DNA Mutasyonu, DNA Tamiri ve Transpozable Elemanlar | Okuma |
5) | Mendel Genetiği | Okuma |
6) | Kalıtımın Kromozomal Temeli | Okuma |
7) | Mendel Dışı Genetik I | Okuma |
8) | Mendel Dışı Genetik II | Okuma |
9) | Genomiks: Genomların Haritalanması ve Sekanslanması ve Ökaryotlarda Genetik Haritalama | Okuma |
10) | Fonksiyonel ve Karşılaştırmalı Genomiks | Okuma |
11) | SNP`ler ve GWAS | Okuma |
12) | Kanser Genetiği | Okuma |
13) | Populasyon Genetiği | Okuma |
14) | Moleküler Evrim | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. iGenetics: A Molecular Approach with Mastering Genetics, Peter J. Russell, Third Edition, Pearson Education Inc., 2010 (ISBN-13: 978-0-321-56976-9) 2. Concepts of Genetics, William S. Klug, Michael R. Cummings, Tenth Edition, Pearson Benjamin Cummings, 2011 (ISBN-13: 978-0321732330) 3. Genes X, Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick Jones & Bartlett Publishers, 2009 (ISBN-13: 978-0763766320) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |