FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3002 | Biyoloji Bilimlerinde Teknikler | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Deneysel Yöntemler dersinin amaci moleküler biyoloji alanında uygulanan kilit deneysel yöntemleri anlayabilmek için gerekli teorik bilgilerin edinilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. DNA izolasyonu, miktar tayini, agaroz jel elektroforezini tartışır. 2. Polymeraz Zincir Reaksiyonu (PCR), kurallar, optimizasyon, temel uygulamalarını tanımlar. 3. Rekombinant DNA teknolojisi (gen overexpresyonu ve susturma vektorleri, klonlama, transfeksiyon, transformasyon) konularını tanımlar. 4. DNA Sekans analizi, Southern Blot yöntemlerini değerlendirir. 5. RNA izolasyonu, miktar tayini, cDNA sentezi, cDNA kütüphanesi oluşturma konularını tanımlar. 6. Q-PCR, RT-PCR. miRNA yöntemlerini tanımlar. 7. Microarray analizi ve Northern Blot yöntemlerini tanımlar. 8. Protein izolasyonu, miktar tayini, SDS-PAGE, Commassie boyama teknikleri ile tanışır. 9. Western Blot, Immuno-boyama, Protein görüntüleme tekniklerini tartışır. 10. Protein purifikasyon tekniklerini tanımlar. 11. Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid) yöntemlerini değerlendirir. |
Deneysel yöntemler dersi moleküler biyolojide kullanılmakta olan yöntemlerin temelinin anlaşılması üzerine kurulu olup DNA, RNA ve protein analizine yönelik araştırma yöntemlerini kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deneysel Yöntemler dersine giriş | Okuma |
2) | DNA izolasyonu, miktar tayini, agaroz jel elektroforezi | Okuma |
3) | Polymeraz Zincir Reaksiyonu (PCR), kurallar, optimizasyon, temel uygulamalar | Okuma |
4) | Rekombinant DNA teknolojisi (gen overexpresyonu ve susturma vektorleri, klonlama, transfeksiyon, transformasyon) | Okuma |
5) | DNA Sekans analizi, Southern Blot | Okuma |
6) | RNA izolasyonu, miktar tayini, cDNA sentezi, cDNA kutuphanesi oluşturma | Okuma |
7) | Q-PCR, RT-PCR. miRNA | Okuma |
8) | Microarray analizi ve Northern Blot I | Okuma |
9) | Microarray analizi ve Northern Blot II | Okuma |
10) | Protein izolasyonu, miktar tayini, SDS-PAGE, Commassie boyama | Okuma |
11) | Western Blot, Immuno-boyama, Protein görüntüleme | Okuma |
12) | Protein purifikasyon teknikleri | Okuma |
13) | Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid)-I | Okuma |
14) | Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid)-II | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Current Protocols in Molecular Biology, Wiley Online Library, ISBN: 9780471142720 2. Lab Math, Dany Spencer Adams, CSHL Press, 2003, ISBN 0879696346, 9780879696344 3. Lab Ref, Albert S. Mellick, Linda Rodgers Cold Spring Harbor Laboratory Press, ISBN-13: 978-0879698157 4. Molecular Cloning: A Laboratory Manual, Joseph Sambrook, David William Russell, CSHL Press, 2001, ISBN 0879695773, 9780879695774 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |