DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3001 | Biyoteknoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu ders, biyoteknoloji alanına temel ve genel bir giriş niteliğindedir. Tarımsal, maya/fermentatif, gıda, çevresel, tıbbi ve endüstriyel biyoteknoloji gibi farklı biyoteknoloji alanlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders biyoteknolojik ürün üretiminin temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyoteknolojiyi ve biyoteknolojinin farklı alanlarını tanımlayın. 2. Biyoteknolojik ürün tasarımı, üretimi ve saflaştırılması için kullanılan metodolojileri tanımlayın. 3. Fermantasyonu tanımlayın ve fermentatif ürünlerin biyoteknolojik üretim yollarını tartışın. 4. Biyoteknoloji alanındaki disiplinler arası çalışmaları tartışın. 5. Biyoteknolojik düzenlemeleri tartışın. 6. Biyoteknoloji ile birlikte ortaya çıkan etik endişeleri ayırt edin. |
Ders, biyoteknolojide kullanılan teknikleri ve uygulama alanlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; Disiplinlerarası bir alan olarak biyoteknoloji | Okuma |
2) | Mikrobiyal Biyoteknoloji I | Okuma |
3) | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomiks | Okuma |
4) | Ürün olarak proteinler | Okuma |
5) | Mikrobiyal Biyoteknoloji I | Okuma |
6) | Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma | |
6) | Mikrobiyal Biyoteknoloji II | Okuma |
7) | Protein Mühendisliği ve Metabolik Mühendislik | Okuma |
8) | Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma II | Okuma |
9) | Bitki Biyoteknolojisi | Okuma |
10) | Hayvan Biyoteknolojisi | Okuma |
11) | Medikal Biyoteknoloji | Okuma |
12) | Biyoremediasyon | Okuma |
13) | Aquatik Biyoteknoloji | Okuma |
14) | Yönetmelikler ve Etik | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Introduction to Biotechnology, 3rd edition, William J. Thieman and Michael A. Palladino, Pearson Int. Ed., 2013 2) Glick, B. R., & Patten, C. L. (2017). Molecular biotechnology: principles and applications of recombinant DNA. John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 8 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 52 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 48 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 52 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |