BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG2005 | Hücre Biyolojisi I | Güz Bahar |
3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hücrenin temel özellikleri, komponentleri ve mekanizmalarının öğrenilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hücreye giriş, doku organizasyonu kavramını tanımlar. 2.Hücresel metabolizmayı tartışır. 3. Hücresel organelleri tanımlar. 4. Moleküler biyolojide kullanılan temel yöntemleri inceler. 5. Genomik DNA`nın yeniden düzenlenmesi, korunumu ve replikasyonu ile ilişkili mekanizmaları tartışır. 6. RNA ve protein sentezini gözden geçirir. 7 .Protein tasniflenmesi ve taşınmasını tanımlar. 8. Nukleus ve nükleer taşımayi tartışır. 9. Hücre iskeletini inceler. 10. Hücresel hareketi tanımlar. 11. Plazma membranını tanımlar. 12. Ektrasellüler matriks yapısını tanımlar. 13. Hücresel etkileşimler ve bağlantıları ifade eder. |
Bu dersin içeriği, hücre yapısı, hücresel metabolizma, hücresel komponentler, hücre iskeleti, hareketi, plazma membranı, ekstrasellüler matriks ve hücresel bağlantılar konularını kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücrelere Genel Bakış | Okuma |
2) | Hücrelerin İçeriği | Okuma |
3) | Hücresel metabolizma | Okuma |
4) | Moleküler Biyolojinin Temelleri | Okuma |
5) | Hücresel Genomların Organizasyonu ve Sırası | Okuma |
6) | DNA Replikasyonu, DNA Onarımı ve Homolog DNA Sekansları Arasındaki Rekombinasyon | Okuma |
7) | DNA' nın Yeniden Düzenlenmesi | Okuma |
8) | RNA' nın Sentezlenmesi ve İşlenmesi | Okuma |
9) | Protein Sentezi, İşlenmesi ve Regülasyonu I | Okuma |
10) | Protein Sentezi, İşlenmesi ve Regülasyonu II | Okuma |
11) | Proteinlerin Taşınması | Okuma |
12) | Çekirdek | Okuma |
13) | Hücresel Organeller ve Membranlar I | Okuma |
14) | Hücresel Organeller ve Membranlar II | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Hücre Biyolojisi I ders notları haftalık verilecektir. Cell Biology I lecture notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Lewin`s Genes X., Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick, Jones & Bartlett Publishers; 10th edition (2009), ISBN-13: 9780763766320 2. Molecular Biology of the Cell, Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter Garland Science; 5th edition (2007), ISBN-13: 978-0815341055 3. The Cell: A Molecular Approach, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Sinauer Associates, 5th edition (2009), ISBN-13: 978-0878933976 4. Molecular Biology of the Gene. (4th ed.) 1987. James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine, Richard Losick, Inglis CSHLP., Benjamin Cummings Publishers, 6th edition (2007), ISBN-13: 978-0805395921" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve bilgisayar bilimlerinin (programlama, veri yapıları, benzetim) ileri düzeyde kavramlarını anlamak. | |
2) | Mühendislik uygulamarı için gerekli teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını (yazılım dahil) ileri düzeyde kullanma yetisi kazanmak. | |
3) | İleri düzeyde deney tasarlama ve yürütme ve verileri çözümleme ve değerlendirme yeteneği edinmek. | |
4) | Karmaşık sistem ve süreçlerin bileşenlerini, isterleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek. | |
5) | Biyomedikal problemlere çözüm getirmek amacıyla ürün (cihaz, alet, sistem ve süreç) geliştirebilmek için gerekli becerileri edinmek. | |
6) | Bilgi ve görüşlerini, yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin olarak aktarabilmek. | |
7) | Bireysel sorumluluk alabilmek ve farklı disiplinlerden kişilerle ekip olarak çalışabilmek. | |
8) | Çağımızın ihtiyaç ve sorunlarını tanımak, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini değerlendirebilmek. | |
9) | Mesleki etik ve sorumlulukları kavramak. | |
10) | Yaşam boyu eğitim ihtiyacını tanımak ve bu eğitime katılma yönelimine sahip olmak. |