BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG2001 | Moleküler Genetik I | Güz Bahar |
3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu ders, nükleik asit moleküllerinin özellikleri, prokaryotik ve ökaryotik organizmalarda kromozom organizasyonu ve paketlenmesi, DNA replikasyonu ve gen ifadesi ile ilişkili genel mekanizmalar hakkında gerekli bilgileri öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Genetikteki temel kavramları tanımlayın. 2. DNA'nın temel özelliklerini tartışın. 3. Nükleik asitlerin yapısını ve özelliklerini tanımlayın. 4. Prokaryotlarda ve ökaryotlarda kromozom organizasyonunu karakterize edin. 5. DNA replikasyonunu tartışın. 6. Mutasyonların oluşumunu ve türlerini tanımlayın. 7. DNA onarım mekanizmalarını tanımlayın. 8. Transkripsiyon mekanizmasını tartışın. 9. RNA'nın genetik özellikleriyle işlenmesini inceleyin. 10. Gen ifadesinin düzenlenmesiyle ilişkili mekanizmaları tanımlayın. 11. Translasyon mekanizmasını inceleyin. 12. Translasyon sonrası meydana gelen değişiklikleri gözden geçirin. |
Nükleik asit moleküllerinin özellikleri, prokaryot ve ökaryot organizmalarda kromozom organizasyonu ve paketlenmesi, DNA replikasyonu, transkripsiyon ve translasyon gibi mekanizmaları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | DNA | |
3) | Nükleik asit yapı ve özellikleri | |
4) | Prokaryot ve ökaryotlarda kromozom organizasyonu | |
5) | DNA`nın kendini kopyalaması (DNA replikasyonu) | |
6) | Mutasyonların oluşumu ve çeşitleri | |
7) | DNA tamiri | |
8) | Transkripsiyon I | |
9) | Transkripsyon II | |
10) | RNA`nın işlenmesi | |
11) | Translasyon I | |
12) | Translasyon II | |
13) | Gen ifadesinin regülasyonu | |
14) | Post-translasyonel modifikasyonlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Molecular Genetics I Lecture Notes will be supplied. Moleküler Genetik I ders notları verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | The Cell: A Molecular Approach, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Sinauer Associates, 8th edition (2019), ISBN: 1605357073 Alberts, 6th Edition, Molecular Biology of the Cell. Garland Science Molecular Biology of the Gene. James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine (Author), Richard Losick, Inglis CSHLP., Benjamin Cummings |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | 10 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve bilgisayar bilimlerinin (programlama, veri yapıları, benzetim) ileri düzeyde kavramlarını anlamak. | |
2) | Mühendislik uygulamarı için gerekli teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını (yazılım dahil) ileri düzeyde kullanma yetisi kazanmak. | |
3) | İleri düzeyde deney tasarlama ve yürütme ve verileri çözümleme ve değerlendirme yeteneği edinmek. | |
4) | Karmaşık sistem ve süreçlerin bileşenlerini, isterleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek. | |
5) | Biyomedikal problemlere çözüm getirmek amacıyla ürün (cihaz, alet, sistem ve süreç) geliştirebilmek için gerekli becerileri edinmek. | |
6) | Bilgi ve görüşlerini, yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin olarak aktarabilmek. | |
7) | Bireysel sorumluluk alabilmek ve farklı disiplinlerden kişilerle ekip olarak çalışabilmek. | |
8) | Çağımızın ihtiyaç ve sorunlarını tanımak, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini değerlendirebilmek. | |
9) | Mesleki etik ve sorumlulukları kavramak. | |
10) | Yaşam boyu eğitim ihtiyacını tanımak ve bu eğitime katılma yönelimine sahip olmak. |