MBG4057 Special Topics in BioinformaticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4057 Biyoinformatikte Özel Konular Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders, güncel biyoinformatik literatüründen teknik makaleler tartışmayı, onların algoritmalarını incelemeyi ve belirli bir biyoinformatik sorun üzerinde yoğun bir çalışma yürütmeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Biyoinformatikdeki açık araştırma soruları üzerinde bir kavrayış tanımlar.
2. Biyoinformatik problemleri çözmek için mevcut çözümleri tartışır.
3. Hesaplamalı biyolojideki açık araştırma konuları üzerinde tartışmaya katılma becerisi kazanır.
4. Genomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur.
5. Proteomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur.
6. Birkaç biyoinformatik makaleye odaklanma ve onların bulgularını sunma becerisi degiştirir.
7. Biyoinformatikde ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır.
8. Hesaplamalı biyolojide ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır.
9. Biyoinformatik alanında yayınlanan bilimsel makaleleri bulma, okuma ve tartışma için becerisi geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu tartışma-tabanlı biyoinformatik dersi, biyoinformatik analizleri ve algoritmaları hakkındaki en son gelişmeleri öğrencilere gösterecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genomik (genom dizileme, genom bilgilerinin depolanması ve çalışılması, genom veritabanları)
2) Genomik (insan genomundaki polimorfizm ve hastalıklarla bağlantısı)
3) Karşılaştırmalı genomik (genom çıkarma metodu, bütün-genom hizalama yöntemleri, genom-bağlam yöntemleri, gen-füzyon yöntemi)
4) Yapısal genomik (yapısal genomikin bilimsel programı, yapısal genomikde hedef seçimi)
5) Fonksiyonel genomik (deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin entegrasyonu)
6) Fonksiyonel genomik (gen ifade verileri ve DNA mikro-diziler)
7) Fonksiyonel genomik (düzenleyici ağlar, protein-protein etkileşim ağları)
8) Proteomik, Protein katlanma ve katlama tanıma
9) Epigenomik
10) Kanser enformatiği
11) Kodlamayan RNA tespiti ve arama
12) Biyoinformatik ortaya çıkan yeni konular
13) Hesaplamalı biyoloji ortaya çıkan yeni konular
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık ders notları iletilecektir.
Course notes will be supplied.
Diğer Kaynaklar: Articles from the primary literature (scientific journals, e.g. Nature Reviews Genetics, Nature, Science, Genome Research, Nature Genetics, Nature Methods, Bioinformatics, Molecular Systems Biology etc.)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4