ISL5316 İş Yaşamında İnsan Kaynağının YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5316 İş Yaşamında İnsan Kaynağının Yönetimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ÖZ
Dr. Öğr. Üyesi ATİLLA YELBOĞA
Doç. Dr. UMUT EROĞLU
Prof. Dr. CENK SÖZEN
Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; “insan kaynakları yönetimi” kavramının anlamı/amacı/ tarihsel gelişimi, iş analizi/dizaynı, insan kaynakları planlaması ve işgören seçimi, insan kaynaklarında eğitim ve kariyer geliştirme, performans değerlendirme gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır. Dijitalleşen dünyada insan kaynakları alanındaki dijitalleşme konusunda öngörü kazanmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini ve organizasyonlardaki rolünü değerlendirir.
2. İşe alım ve seçim süreçleriyle ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olur.
3. İşe alım, çalışan verisi toplama ve pazar araştırmasında güncel teknolojilerin (yapay zeka, bilgi işleme ve dijital araçlar gibi) uygulamalarını anlar.
4. Çalışan eğitimi, performans değerlendirmesi, tazminat, çalışan memnuniyeti, işyeri güvenliği ve iş etiği konusunda uzmanlığa sahip olur.
5. İş hedefleriyle uyumlu İK stratejileri geliştirme ve işgücü planlaması yapma yeteneğini değerlendirir.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Teknoloji Destekli Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Tartışma şeklindedir.
İnsan Kaynakları Yönetimi dersi, organizasyonlardaki insan kaynakları süreçlerini ve stratejilerini ele alır. Bu ders, işe alım, eğitim ve gelişim, performans yönetimi ve çalışan ilişkileri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili insan kaynakları politikaları geliştirme ve uygulama becerilerini kazanacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersle ilgili genel bilgiler
2) İKY’ne giriş ve tarihçe
3) Günümüz dünyasında çalışma ilişkileri ve çalışmanın değişen anlamı
4) İş analizi ve iş dizaynı
5) İnsan kaynakları planlaması ve işgören seçimi
6) İşgören seçme ve yerleştirme
7) Ara sınav
8) Eğitim ve Geliştirme
9) Performans değerlendirme
10) Yetkinliklere dayalı performans değerlendirme
11) Kariyer Geliştirme
12) İş güvenliği ve işgören sağlığı
13) Ücret yönetimi
14) İnsan kaynakları yönetiminde dijitalleşme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. İ.Ü İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri (2018). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık.
2. Geylan, R. (Ed.) (2004). İnsan Kaynaklari Yönetimi, Anadolu Universitesi.
3. Dessler, G. (2016). Human Resources Management, 15. Baskı, Pearson.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 20
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ödev 13 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 13 6 78
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar 1
2) Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3) Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. 1
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir.
5) Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. 1
6) İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. 1
7) Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. 1
8) İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. 1
9) Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır 1
10) Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. 1
11) İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır 1