REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5316 | İş Yaşamında İnsan Kaynağının Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ÖZ Dr. Öğr. Üyesi ATİLLA YELBOĞA Doç. Dr. UMUT EROĞLU Prof. Dr. CENK SÖZEN Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; “insan kaynakları yönetimi” kavramının anlamı/amacı/ tarihsel gelişimi, iş analizi/dizaynı, insan kaynakları planlaması ve işgören seçimi, insan kaynaklarında eğitim ve kariyer geliştirme, performans değerlendirme gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır. Dijitalleşen dünyada insan kaynakları alanındaki dijitalleşme konusunda öngörü kazanmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini ve organizasyonlardaki rolünü değerlendirir. 2. İşe alım ve seçim süreçleriyle ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olur. 3. İşe alım, çalışan verisi toplama ve pazar araştırmasında güncel teknolojilerin (yapay zeka, bilgi işleme ve dijital araçlar gibi) uygulamalarını anlar. 4. Çalışan eğitimi, performans değerlendirmesi, tazminat, çalışan memnuniyeti, işyeri güvenliği ve iş etiği konusunda uzmanlığa sahip olur. 5. İş hedefleriyle uyumlu İK stratejileri geliştirme ve işgücü planlaması yapma yeteneğini değerlendirir. |
Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Teknoloji Destekli Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Tartışma şeklindedir. İnsan Kaynakları Yönetimi dersi, organizasyonlardaki insan kaynakları süreçlerini ve stratejilerini ele alır. Bu ders, işe alım, eğitim ve gelişim, performans yönetimi ve çalışan ilişkileri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili insan kaynakları politikaları geliştirme ve uygulama becerilerini kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersle ilgili genel bilgiler | |
2) | İKY’ne giriş ve tarihçe | |
3) | Günümüz dünyasında çalışma ilişkileri ve çalışmanın değişen anlamı | |
4) | İş analizi ve iş dizaynı | |
5) | İnsan kaynakları planlaması ve işgören seçimi | |
6) | İşgören seçme ve yerleştirme | |
7) | Ara sınav | |
8) | Eğitim ve Geliştirme | |
9) | Performans değerlendirme | |
10) | Yetkinliklere dayalı performans değerlendirme | |
11) | Kariyer Geliştirme | |
12) | İş güvenliği ve işgören sağlığı | |
13) | Ücret yönetimi | |
14) | İnsan kaynakları yönetiminde dijitalleşme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. İ.Ü İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri (2018). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık. 2. Geylan, R. (Ed.) (2004). İnsan Kaynaklari Yönetimi, Anadolu Universitesi. 3. Dessler, G. (2016). Human Resources Management, 15. Baskı, Pearson. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Ödev | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 13 | 6 | 78 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 210 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar | 1 |
2) | Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
3) | Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. | 1 |
4) | Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir. | |
5) | Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. | 1 |
6) | İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. | 1 |
7) | Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. | 1 |
8) | İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 1 |
9) | Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır | 1 |
10) | Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. | 1 |
11) | İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır | 1 |