İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2001 | Acil Hasta Bakımı II | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TARIK BALCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 112 ambulans komuta merkezi |
Dersin Amacı: | Öğrenciye; sağlık bakım uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Hastane enfeksiyonlarını ve korunma yollarını tanımlayabilecektir. 2. Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlayabilecektir. 3. Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeleyebilecektir. 4. Nörolojik acilleri ve yapılması gerekenleri tanımlayabilecektir |
Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon, Sık görülen hastane enfeksiyonları, Tranfüzyon tekniği, Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım, Çoğul travmalar ve acil yaklaşım, Travmaya metabolik endokrin cevap, Travmaya metabolik endokrin cevap, Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri, Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri, Epilepsi ve başağrısı Nörolojik aciller Çocuk istismarı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ürogenital Hastalıkları Değerlendirmek | Yok |
2) | Ürogenital Acillerde Acil Bakım Uygulamak | Yok |
3) | Enfeksiyon Hastalıklarını Değerlendirmek | Yok |
4) | Enfeksiyon Hastalıklarında Acil Bakım Uygulamak | Yok |
5) | Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek | Yok |
6) | Pediyatrik Hastalarda Acil Bakım Uygulamak (Krup, Epiglottit, Yabaccı Cisim Aspirasyonları, Astım, Bronşiolit) | Yok |
7) | Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek | Yok |
8) | Psikiyatrik Aciller, Psikiyatrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak I | Yok |
9) | Psikiyatrik Aciller, Psikiyatrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak II | Yok |
10) | Normal Doğum Eylemi, Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak | Yok |
11) | Obstetrik Aciller, Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak | Yok |
12) | Geriatrik Hastaları Değerlendirmek, Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Yok |
13) | Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak | Yok |
14) | Vaka tartışması | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğrenciye dersin sonunda anlatılan ders notları verilir. Palyatif Bakım Prof.Dr. Ünal Değerli, Prof. Dr. Yeşim Erbil Nobel Tip Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Akademik aylık sağlık dergi yayınları Uzmanlık Tezleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 5 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 5 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 2 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 3 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 3 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 4 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 4 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 2 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 4 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 5 |