ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
RTR2008 | Onkolojik Patoloji | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Hücre ve dokularda görülen anormal yapısal ve morfolojik değişikliklerin tanımlanması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Genel patoloji tanımı ve patoloji bölümlerini bilir. 2 Hücresel adaptasyona ait bilgi ve birikime sahiptir. 3 Hücre zedelenmesi ve hücre ölümüne ait bilgi sahibidir. 4 İnflamasyon, akut ve kronik inflamasyona ait bilgiye sahiptir. 5 Onarım ve tamir, hemodinamik bozuklukları değerlendirebilir. |
İnsan vücudundaki yapısal dokularda meydana gelen değişiklikleri içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Patolojiye Giriş | |
2) | Patoloji Laboratuvarında Kullanılan Kimyasallar | |
3) | Patoloji Laboratuvarında Güvenlik | |
4) | Doku Örnekleme | |
5) | Doku Takibi | |
6) | Boyanma | |
7) | Sitopatoloji | |
8) | Moleküler Patoloji | |
9) | Patolojide Moleküler Yöntemler - I | |
10) | Patolojide Moleküler Yöntemler - II | |
11) | Hibridizasyon, İn situ Hibridizasyon | |
12) | Hücresel Uyum | |
13) | Neoplazi | |
14) | Tümör biyolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr. Şükrü Oğuz ÖZDAMAR, Doç.Dr. Aysun Hatice UĞUZ, Doç.Dr. Abdülkadir Emre SAYAN, Yrd.Doç.Dr. Burak BAHADIR, Yrd.Doç.Dr. Sibel BEKTAŞ, Genel Patoloji, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2094 Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Jon C. Aster Robbins Temel Patoloji Çeviri Editörü; Sıtkı Tuzlalı, Mine Güllüoğlu, Uğur Çevikbaş Nobel Tıp Kitapevleri 9. Baskı 2014. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |