REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2628 | Yapay Zeka Destekli Tasarım | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersin Amacı: | Bu ders gerekli tasarım programlarını kullanarak (Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator) yaratıcı süreci planlamak ve uygulamak için gerekli beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer bir hedefi, yeni çağın yeni mecralarını kullanabilen, alternatif kanallar yaratabilen Yapay zeka teknikleri hakim geleceğin reklamcılarını yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tasarım kavramı ve tasarım teorilerinin temel prensiplerini algılar 2) Görsel İletişim Tasarımı, Grafik Tasarım ve Reklam Tasarımı arasındaki farklılıkları kavrar. 3) Görsel İletişim Tasarımı’nda algı ve ikna kavramlarını yorumlar 4) Tasarımda renk kavramını kavrar. 5) Grafik tasarım ve reklam tasarımının temel yaklaşımlarını kavranır. 6) Vektörel çizim programı Adobe Illustrator’u kullanır. 7) Görüntü işlem programı Adobe Photoshop’u kullanır. 8) Tasarım için yapay zeka araçlarını kullanır. |
Öğrenciler, temel tasarım, görsel iletisim tasarımı ve reklam tasarımı prensipleri çerçevesinde klasik, çağdaş tasarımı üzerine özgün çalışmalar gerçekleştirmektedirler. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Uygulama: Öğrencilerin tasarımlar yapması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapay zeka nedir? Reklam ve tasarımda kullanımı | |
2) | Tasarım süreçlerinde kullanılan yapay zeka tabanlı araçlar (Adobe Firefly, Canva AI, DALL-E, MidJourney vb.) | |
3) | Görsel oluşturma için veri seçimi ve analiz / Yapay zekanın görsel stil ve içerik üretiminde kullanımı | |
4) | Yapay zekanın yaratıcı stratejide kullanımı | |
5) | Görsel optimizasyon ve düzenleme Renk paletleri, tipografi ve kompozisyon önerileri | |
6) | Video düzenleme ve animasyon için yapay zeka araçları (Runway AI, Kaiber vb.) Basit animasyon | |
7) | Yapay zeka kullanımının etik boyutları Fikri mülkiyet hakları ve telif konuları | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Reklam Kampanyası için Yapay Zeka Tabanlı Strateji Geliştirme Hedef kitle analizi ve segmentasyon AI ile strateji oluşturma ve optimizasyon | |
10) | AR (Artırılmış Gerçeklik) ve VR (Sanal Gerçeklik) için AI destekli içerik üretimi | |
11) | AI algoritmalarıyla bireyselleştirilmiş içerik oluşturma | |
12) | Farklı AI araçlarıyla oluşturulan içeriği birleştirme | |
13) | Veri analitiği ve müşteri deneyimi entegrasyonu | |
14) | Proje sunumları (görsel, video ve metinler) |
Ders Notları / Kitaplar: | Advertising Design and Typography, Alex White (Allworth Press-2006) • Cutting Edge Advertising, Jim Aitchison (Practice Hall-2004) • Advertising Principles and Practice, Sandra E. Moriarty (Pearson Education-2009) |
Diğer Kaynaklar: | • Communication Arts Magazine • Novum Magazine • Gallery Magazine |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 1 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 1 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 3 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 4 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 1 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 5 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 5 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 4 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |