ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD1112 | Sanat, Kültür ve Toplum | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN Prof. Dr. NİLAY ULUSOY Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere görsel kültürü sanat, medya, kültür ve toplumla ilgilenen disiplinlerarası bir çalışma alanı olarak tanıtır. Sanat tarihi, temel kavramları ve analitik yöntemlerine dair bir girişin ardından derste resim, fotoğraf ve cinema aracılığıyla görselliğin tarihine bakılmaktadır. Son olarak da, ders sanallığın günlük hayatımızı belirlemeye başlamasını sanal gerçeklikten Internete farklı güncel görsellik biçimleri üzerinden ele almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. sanat tarihini tanırlar. II. sanatın temel kavramlarını tanırlar. III. sanat eserlerini biçimsel olarak analiz edebilirler. IV. sanat eserlerinin içerik ve ortam analizini yapabilirler. V. görsel kültürü tanırlar. VI. sosyal sanat tarihi anlayışına dair bir temel edinirler. VII. Batılı ve Batılı olmayan farklı zaman anlayışlarını karşılaştırabilirler. VIII. temel sanat tarihi dönem ve akımlarını öğrenirler IX. sanat müzelerini tanırlar |
Sanat, Kültür ve Toplum dersi sanat eserlerini anlama ve analiz etmenin temel yetilerine verir. Bunun için de, ders imgeleri anlamak için gerekli analitik yetileri sağlarken, bunların ortamları ve sanatsal pratiklerini anlayacak tarihsel ve toplumsal yetileri de vermeyi açamlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, sanat ve sanat tarihi nedir? | |
2) | Görünüşleri değerlendirmek | Teach Yourself Art History, pp. 1-37 |
3) | Resim çerçevesinin dışına bakmak | Teach Yourself Art History, pp. 38-67 |
4) | Sanatın bugünü: Günümüzdeki bakma biçimleri | Teach Yourself Art History, pp. 68-111 |
5) | Müze ve Galerilerde sanat: Gösteri ve teşhir | Teach Yourself Art History, pp. 112-116 |
6) | Sanat tarihi kategorileri | Teach Yourself Art History, pp. 117-122 |
7) | Ara sınav | |
8) | Giriş: Görsel kültür nedir? | An Introduction to Visual Culture, pp.1-8 |
9) | Müze ziyareti | |
10) | Resim tanımı: çizgi, renk, görüş | An Introduction to Visual Culture, pp. 9-15 |
11) | Fotoğraf Çağı | An Introduction to Visual Culture, pp. 16-22. |
12) | Sanallık: Sanal antik dönemden piksel alanına | An Introduction to Visual Culture, pp. 23-26 |
13) | Kültürötesi: Kongo'dan Congo'ya | An Introduction to Visual Culture, pp. 27-31 |
14) | İlk Temas: Bağımsızlık gününden 1492 ve milenyuma | An Introduction to Visual Culture, pp. 32-36 |
15) | Sonuç ve final sınavı hazırlığı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Pooke, Grant and Graham Whitham. Teach Yourself: Art History. London: Hodder Education, 2004. 2nd ed. Mirzoeff, Nicholas. An Introduction to Visual Culture. London and New York: Routledge, 2009. 2nd ed. |
Diğer Kaynaklar: | Mirzoeff, Nicholas (Ed.). Visual Culture Reader. London and New York: Routledge, 2012. 3rd ed. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |