IB3312 Selected Cases in International Trade and BusinessBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB3312 Uluslararası Ticaret ve İşletmecilikte Seçilmiş Vakalar Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, uluslararası ticaret ve işletme öğrencilerine, uluslararası ticari vakalarda fiilen gerçekleşmiş olan başarıların ve başarısızlıkların arkasındaki nedenleri daha iyi anlamaları için ilgili pratik bilgiler sağlamaktır. Öğrencilerden, bölümün müfredatının ilk üç yılında biriken teorik bilgilerine dayalı olarak bu vakalara ilişkin kendi bakış açılarını analiz etmeleri ve geliştirmeleri beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Programının Tanıtımı ve Açıklaması
2) Uluslararası Çevre Topluluğu, Kültür, Küresel Tüketici Kültürü
3) Uluslararası Çevre, Siyasi, Yasal ve Düzenleyici Ortamlar
4) İhracat Pazarı Seçimi : Tanım ve Stratejiler Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma
5) Uluslararası Pazarlama Kararları için Bilgi
6) Küresel Pazar Araştırması
7) Pazara Giriş Stratejileri, İhracat – İhracat Dışı Giriş Modları
8) Lisanslama, Yatırım ve Stratejik Ortaklıklar
9) Global Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları
10) Ara Sınav
11) Global Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları
12) Finansman ve Ödeme Yöntemleri / Ek İhracat ve İthalat Sorunları
13) Tanıtım ve Pazarlama İletişimi Kararları, Reklam ve Halkla İlişkiler
14) İhracat Siparişlerinin Ele Alınması, Tedarik Zinciri Yönetimi, Global Pazarlama Kanalları, Fiziksel Dağıtım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Global Marketing - Svend Hollensen - 6th Edition (a PDF book will be provided)

Global Marketing - Keegan/Green - 6th Edition (weekly readings will be provided)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 2 7 14
Küçük Sınavlar 2 5 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek