BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH5461 | Ulaştırma Olayları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OKTAY ÖZCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yüksek Lisans seviyesinde momentum, ısı ve kütle transferi analizlerini öğreten bir derstir. Korunum denklemlerinin çıkarılmasıi ve sınır şartları detaylı olarak sunulur. Türbülans modellemesi incelenir. Momentum, ısı ve kütle transferi mekanizmaları açıklanır. Hidrodinamik, ısıl ve konsatrasyon sınır tabakaları incelenir. ANSYS Fluent kullanılarak basit geometriler için çözümler elde edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Momentum, ısı ve kütle transferini ve mekanizmalarını tanımla ve açıkla. 2) Korunum denklemlerini elde et ve basitleştir. 3) Taşınım mikroskobik ve makroskobik ölçekteki tanımlarını karşılaştırmalı olarak yap. 4) Basit mühendislik problemlerinde momentum and ısı transferi hesaplamaları yap. 5) Akışkan özeliklerinin momentum ve kütle transferine etkisini Reynolds, Nusselt ve diğer boyutsuz sayılar cinsinden belirle. 6) Dairesel bir boru içinde ve düz levha üzerindeki momentum, ısı ve kütle transferi problemlerinin çözümünü HAD (Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği) ile elde et. 7) Kütle transferi katsayısı ve yaratıcı mekanizmasını (itici kuvveti) açıkla. |
Korunum denklemleri ve sınır şartları, Bünye denklemleri, Viskozite ve momentum transferi mekanizması, Sınır tabaka akımları, Türbülans modellemesi, Isıl iletkenlik ve enerji taşınım mekanizması, Isıl sınır tabakalar, Difüzyon ve kütle transferi mekanizması, Konsantrasyon sınır tabakası, Basit geometrili taşınım problemlerinin sayısal çözümü. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akışkan gerilmeleri, Akı Yasaları | |
2) | Navier Stokes Denklemleri ve Sınır Şartları | |
3) | Sınır tabaka kavramı ve sınır tabaka denklemlerinin elde edilişi | |
4) | Türbülans, türbülanslı gerilmeler ve akılar | |
5) | Dairesel bir boruda tam gelişmiş laminar akım | |
6) | Dairesel bir boruda laminar tam gelişmiş hız ve sıcaklık profilleri | |
7) | Dairesel bir boruda türbülanslı tam gelişmiş hız ve sıcaklık profilleri | |
8) | Yıliçi Sınavı | |
9) | Benzerlik Çözümleri (Falkner-Skan) | |
10) | Düz bir levha üzerindeki laminar ısıl sınır tabaka | |
11) | Düz bir levha üzerindeki türbülanslı ısıl sınır tabaka | |
12) | Kütle transferi katsayısı ve itici gücü | |
13) | Düz bir levha üzerindeki türbülanslı ısıl sınır tabaka | |
14) | Kuruma, Yoğuşmalı soğutma |
Ders Notları / Kitaplar: | Convective Heat and Mass Transfer, William Kays, Michael Crawford, Bernhard Weigand, McGraw Hill, 2004, ISBN: 978-0-0712-3829-8 |
Diğer Kaynaklar: | Viscous Fluid Flow, Frank M. White, McGraw Hill, 2005, ISBN: 978-0-0712-4493-0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 7 | 105 |
Proje | 13 | 4 | 52 |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak | |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |