TDS2016 Sağlık Hizmetleri PazarlamasıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2016 Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Kütüphane
Dersin Amacı: Pazarlama kavramı ve türlerini bilmek, sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurlarını sıralamak, sağlık tüketicilerinin satın alma davranışlarını analiz etmek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Pazarlama kavramı ve türlerini bilir.
2. Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurlarını sıralar.
3. Sağlık tüketicilerinin satın alma davranışlarını analiz edip yorumlar.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini pazarlama tanımı ve çeşitleri, sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurları, sağlık hizmetlerinde pazarlama aktivitelerini etkileyen çevresel unsurlar gibi konulara ilişkin bilgiler oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamanın tanımı, pazarlama karması, sağlık hizmetlerinde reklama ilişkin mevzuat, sağlık hizmetlerinde pazarlama karşıtı görüşler ve farklı ülke uygulamaları
2) Pazarlamanın tanımı, pazarlama karması, sağlık hizmetlerinde reklama ilişkin mevzuat, sağlık hizmetlerinde pazarlama karşıtı görüşler ve farklı ülke uygulamaları
3) Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri,
4) Hizmetlerin genel özellikleri ve sağlık hizmetlerini farklılaştıran yönler, sağlık tanımı sağlık hizmetlerinde üretim faktörleri
5) Pazar tanımı, pazarlamanın gerçekleşmesi için gerekli şartlar, talebin ortaya çıkışı ve talep türleri, pazarlama anlayışının evrimi
6) Sağlık sektörünün sınırları, değer zinciri, rekabet kavramı, rekabeti belirleyen unsurlar, rekabet avantajı sağlayan stratejiler sektörel yoğunlaşma ve yoğunlaşma ölçütleri
7) Pazar bölümlendirme tanımı, düşey ve yanal pazar bölümlendirme, birleştirme ve ayrıştırma stratejileri, sağlık hizmeti uygulamaları
8) Arasınav
9) Fiyat, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma ve türleri, fiyatlandırma stratejileri ve sağlık hizmetleri uygulaması, fiyatın konumlandırma gücü
10) Sağlık hizmetlerinde dağıtım fonksiyonu, perakende karması, sağlık hizmetlerinde dağıtım kanalı tercihleri, değer zinciri yönetimi
11) Sağlık hizmetlerinde ürün lansmanı, tutundurma, tutundurma karması
12) Sağlık hizmetlerinde ürün lansmanı, tutundurma, tutundurma karması, sağlık iletişimi, pazarlamaya karşılık halkla ilişkiler
13) Müşteri odaklılık, sağlık kuruluşuyla hastaları arasındaki etkileşim hiyerarşisi
14) Sağlık hizmetlerinde ürün, ürün yaşam eğrisi kavramı, türleri, sağlık kuruluşlarında hizmet karması ve ürün stratejileri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.

Diğer Kaynaklar: Dilaver Tengilimoğlu, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4