ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2023 | İşyeri Eğitimi | Güz | 0 | 0 | 0 | 6 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Okul Öncesi Eğitim Kurumları |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin uygulama yapmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler anaokulu, kreş, animasyon merkezleri çocuk ve aile danışma merkezleri gibi yerlere alan tecrübesi kazanırlar. |
Anaokulu, kreş, gündüzbakımevi, hastane, çocuk kulübü gibi çocuklara özel yerlerde uygulama yapmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gözlem yapılır. | |
2) | Gözlem yapılır. | |
3) | Gözlem yapılır. | |
4) | Uygulama yapılır. | |
5) | Uygulama yapılır. | |
6) | Uygulama yapılır. | |
7) | Uygulama yapılır. | |
8) | Uygulama yapılır. | |
9) | Uygulama yapılır. | |
10) | Uygulama yapılır. | |
11) | Uygulama yapılır. | |
12) | Uygulama yapılır. | |
13) | Uygulama yapılır. | |
14) | Uygulama yapılır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bugün ne yapalım? (YA-PA Yayınları) |
Diğer Kaynaklar: | İnternet ve akademik makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 70 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Juri | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 84 |
Uygulama | 6 | 24 |
Proje | 3 | 18 |
Ödevler | 5 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 5 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 5 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 5 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 5 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 5 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 5 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 5 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 5 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 5 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 5 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 5 |