CEN2003 Statics and Strength of MaterialsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CEN2003 Malzeme Statiği ve Gücü Güz 3 2 4 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Temel Mukavemet İlkeleri
Dersin Amacı: 1. Mühendislikte yapıların tasarımı için uygulanan kuvvetlerin denge denklemleriyle incelenmesi, bağ kuvvetlerinin bulunması
2. Mühendislikte genel olarak taşıyıcı sistemlerin statik olarak mekanik davranışlarının anlatılması
3. Yapılarda değişik kuvvet sistemleri etkisinde oluşan iç kuvvetler ve gerilmelerin hesaplanması
4. Yapıların gerilmeler dikkate alınarak tasarımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Mühendislik yapılarının tasarımı için genel olarak mekanik davranışlarını öğrenmek
Yapıların değişik kuvvet sistemlerine karşı şekil değiştirmesinin hesabı
Yapıların tasarımı için gerekli gerilme analizini anlamak
Malzemelerin mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Statiğin temel ilkeleri, Denge denklemleri, İç kuvvetlerin değişim grafikleri, Gerilme ve şekil değiştirme, Eksenel kuvvet, Eğilme, Burulma ve bunların kombinasyonu halinde gerilme ve şekil değiştirmeler. Burkulma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mekaniğin Mühendislikte uygulama alanları
2) Vektörel operasyonlar, kuvvet ve moment vektörleri
3) Denge Denklemleri
4) Taşıyıcı sistemler (Kafesler, Çerçeveler, vs)
5) Kütle merkezi, Alan Atalet Momentleri
6) Gerilme ve Şekil Değiştirme
7) Malzemelerin Mekanik Özellikleri
8) I. Ara sınav - Eksenel Kuvvet Hali
9) Eksenel Kuvvet Halinde Gerilme ve Şekil Değiştirme
10) Burulma Momenti Etkisinde Gerilme ve Şekil Değişt.
11) Basit Eğilme ve Elastik Eğri
12) II. Ara Sınav - Kesme Kuvveti ve Gerilme Dağılımı
13) Bileşik Mukavemet Halleri
14) Burkulma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Statics and Strength of Materials - Hibbeler, 4 th Edition, Pearson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 2 40 80
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.