BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1612 | Politik iletişim Kampanyaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yerel yönetimlerde iletişim süreçlerini anlamak, belediye başkanları ve yerel yönetim yetkililerinin siyasal iletişim, halkla ilişkiler ve medya stratejileriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu kavratmaktır. Öğrenciler, siyasal iletişim teorilerini yerel yönetimlere uyarlayarak halk katılımı, kriz iletişimi ve dijital medya kullanımı gibi konuları analiz edeceklerdir. "Yerel Yönetimlerde İletişim" dersinin hedefi, öğrencilerin yerel yönetimlerde siyasal iletişimin rolünü ve önemini kavramalarını sağlamaktır. Bu ders, belediye başkanlarının iletişim stratejileri, seçim kampanyaları, siyasal katılım ve retorik sanatı gibi konular üzerinden, yerel yönetimlerin vatandaşlarla olan ilişkilerini ve bu ilişkilerin nasıl yönetildiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, dijital iletişim ve medya yönetimi gibi modern iletişim araçlarının yerel yönetimlerde nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceği konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Siyasal iletişim kavramlarını yerel yönetimlerde uygulayabilecek. 2. Yerel yönetimlerin medya ve halkla ilişkiler stratejilerini değerlendirebilecek. 3. Belediye başkanlarının medya ve siyasal kampanya stratejilerini analiz edebilecek. 4. Kriz anlarında yerel yönetimlerde etkin iletişim teknikleri geliştirebilecek. 5. Siyasal katılım süreçlerine yönelik iletişim stratejileri oluşturabilecek. 6. Dijital iletişim araçlarının yerel yönetimlerdeki rolünü ve etkisini kavrayabilecek. 7. Retorik ve İkna Tekniklerini Uygulayabilecek. |
Bu ders, siyaset bilimi ve yerel yönetimler alanında öğrencilerin siyasal iletişim becerilerini geliştirmesine katkıda bulunur. Öğrenciler, yerel yönetimlerin medya stratejilerini analiz ederek siyaset politikası oluşturma süreçlerine iletişim perspektifinden bakabileceklerdir. Ders, öğrencilere kamu ve siyasi kurumların iletişim süreçlerini anlamaları için gerekli olan teorik bilgi ve pratik becerileri kazandıracaktır. Dijital medya yönetimi, kriz iletişimi ve halkla ilişkiler alanındaki gelişmiş bilgi birikimi ile katkı sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yerel Yönetimlerde İletişim Dersine giriş | |
2) | İletişimin temelleri, İletişim süreci,Temel ana akım iletişim kuramları | |
3) | Siyasal İletişim, Siyasal İletişimde Retorik Stratejilerin Uygulanması | |
4) | Yerel Yönetimlerin tanımı, yapısı, önemi ve görevleri, Yerel yönetimlerde iletişim stratejileri | |
5) | Yerel Yönetimlerde Siyasal Katılım ve Vatandaş İlişkileri, Siyasal Katılımın Önemi | |
6) | Halkla ilişkilerin tanımı ve yerel yönetimlerdeki önemi | |
7) | Yerel Yönetimlerde medya ilişkileri, Basın bülteni hazırlama | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sosyal Medya Yönetimi | |
10) | Yerel Yönetimlerde Kriz İletişimi ve Yönetimi | |
11) | Belediye Başkanlarının İletişimi ve Kampanyaları Belediye Başkanlarının İletişim Stratejileri | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | • ‘‘Siyasal İletişim’’ – Yazar: Aysel Aziz. Bu kitap, siyasal iletişimin teorik çerçevesi ve pratik uygulamaları hakkında kapsamlı bilgiler sunar. • "Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler" – Yazar: Pınar Eraslan Yayınoğlu. Yerel yönetimlerin halkla ilişkiler faaliyetleri ve iletişim stratejileri üzerine yazılmış bir rehber niteliğindedir. • ‘‘Siyasal İletişim Yönetimi’’ – Yazar: Ferruh Uztuğ. Siyasal iletişim stratejileri anlatılmaktadır. • ‘‘Siyasal İletişim ve Katılımda X,Y,Z Kuşakları – Yazar: Hande Tuncer Akademik Makaleler ve Raporlar: • Kriz İletişimi: Marmara Depremi Örneği– Yazar: Fatma Genç. Bu çalışmanın ilk bölümünde kriz ve kriz yönetimi kavramları kısaca incelenmekte, ardından kriz iletişimi farklı boyutları ile değerlendirilmektedir. • Kampanya örnekleri ve raporları, IBB faaliyet raporları • Online Kaynaklar ve Veri Tabanları: • Google Scholar gibi akademik veri tabanları, ders kapsamında yapılacak araştırmalar ve literatür taramaları için kullanılabilir. • Yerel Yönetimler E-Dergisi: Yerel yönetimlerdeki güncel uygulamalar, projeler ve iletişim stratejileri üzerine yazılar içeren bir kaynak. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |