GEP0615 Perception ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0615 Algı Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Algı yönetimi, günümüzde kendisini birçok alanda gösteren, özellikle kurumlar açısından hem kurum içi hem de kurum dışı etkileşimlerinde önem taşıyan konulardan biridir. Bu dersin amacı algı yönetimi ve unsurlarını tanıtmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
1. Algı ve biliş ve eylem hakkında iç görü kazanmak
2. Algı yönetimi ve tutum değişikliği yapabilmek
3. Algı ile ilgili psikolojik ve sosyolojik kavramlara atıfta bulunarak iletişim konularını tartışabilmek
4. İkna ve halkla ilişkiler, tanıtım ve propagandayı tanımlamak
5. Kamuoyunu anlayın ve izleyiciyi analiz etmek
6. Algı yönetimi ile medya arasındaki ilişkiyi çözümlemek
7. Kurumsal algı yönetimini tanımlamak

Dersin İçeriği

Derste; algı, eylem, ikna tanımlamaları yapılarak , imaj ve algı ilişkisi, iletişimde algı, algı yönetiminin temel kuralları, örgütsel yönetim tanımlaması, örgütsel algı yönetimi, kriz ve örgütsel algı yönetimi konuları ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Algı nedir - George Gerbner İletişim Modeli Ders kitabı 1&3
2) Duyuların çeşitliliği - Algı ve biliş Ders kitabı 3
3) Algı ve eylem - İkna Ders kitabı 3
4) Paydaşlar, Hedef kitle - İletişim türleri Ders kitabı 1
5) İmaj ve algı ve İlişki ve iletişim Ders kitabı 1
6) Slogan ve mesaj-3P Propaganda, Halkla İlişkiler, Tanıtım Ders kitabı 1
7) Algı yönetiminin temel kuralları Ders kitabı 1
8) Ara Sınav
9) Örgütsel yönetimin tanımlanması Ders Kitabı 2
10) Örgütsel Algı Yönetiminin Boyutları Ders Kitabı 2
11) Örgütsel Algı Yönetiminin Bileşenleri Ders Kitabı 2
12) Kriz Olaylarından Sonra Örgütsel Algı Yönetimi Ders Kitabı 2 "Sears"
13) Gelişen Tartışmalar Sırasında Örgütsel Algı Yönetimi Ders Kitabı 2 “Augusto National Golf Club”
14) Final için genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: It will be given by the lecturer
Diğer Kaynaklar: 1.Perception Management How to Manage Communication in Turkey, Ali Saydam, Remzi Kitabevi, 2013
2.Organisational Perception Management, Kimberly D. Elsbach, VitalSource Bookshelf, Taylor & Francis, 2014.
3.Perception: The Basics. Bence Nanay. Available from : Vital Source Bookshelf, Taylor & Francis, 2024.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.