EEE5750 Kuantum ElektroniğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5750 Kuantum Elektroniği Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEREF KALEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere fotonik konusunun temellerini öğretmek, ve optik sistemleri anlama ve kullanmada gerekli olan altyapı ve bilgiyi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Optik elemanlar ve görüntü oluşumunun anlaşılması
II. Işığın boşlukta, optik elemanlarda, ve dalga kılavuzlarında iletiminin modellenmesi
III. Işık-madde ve ışık-ışık etkileşimlerinin anlaşılması
IV. Işık teorileri arasındaki farkların anlaşılması, ve farklı optik problemlerin formülasyonu ve çözümünde uygun teorilerin seçilerek kullanılabilmesi
V. İleri optik dersleri için gerekli bilgi birikimi ve gereçlerin kazanılması

Dersin İçeriği

1. hafta: Geometrik optik
2. hafta: Matris optiği
3. hafta: Dalga optiği, monokromatik dalgalar
4. hafta: Girişim, polikromatik ışık
5. hafta: Demet optiği
6. hafta: Fourier optiği
7. hafta: Fourier optiği, kırınım
8. hafta: Fourier optiği, görüntü oluşumu
9. hafta: Elektromanyetik optik
10. hafta: Elektromanyetik optik
11. hafta: Soğurma, dağılma, vuruş yayılımı
12. hafta: Polarizasyon optiği
13. hafta: Kılavuzlu dalga optiği
14. hafta: Kılavuzlu dalga optiği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geometrik optik: Geometrik optik koyutları, basit optik elemanlar (aynalar, lensler, ışık kılavuzları)
2) Dereceli indis optiği, matris optiği
3) Dalga optiği koyutları, monokromatik dalgalar, yansıma, kırılma
4) Girişim, polikromatik ışık
5) Gauss demeti, ışığın optik bileşenlerde iletimi
6) Işığın yayılımı, boşluğun transfer fonksiyonu
7) Optik Fourier dönüşümü, kırınım (Fraunhofer, Fresnel)
8) Fourier optiği: Görüntü oluşumu, holografi
9) Işığın elektromanyetik teorisi, dielektrik ortam
10) Monokromatik elektromanyetik dalgalar
11) Soğurma ve dağılma, vuruş yayılımı
12) Işığın polarizasyonu, yansıma ve kırılma, polarizasyon araçları
13) Düzlemsel-ayna dalga kılavuzları, düzlemsel dielektrik dalga kılavuzları
14) İki-boyutlu dalga kılavuzları, dalga kılavuzlarına optik bağlaşım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Photonics, B.E.A Saleh and M.C. Teich
Diğer Kaynaklar: Optics, Eugene Hecht

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 20
Ara Juri 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 3 12 36
Final 3 11 33
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3