CYS5171 Adli BilişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CYS5171 Adli Bilişim Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Adli bilişime yönelik temel bilgilendirmenin yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Adli bilişim süreci içerisinde ve her safhada uygun ekipman kullanımını sağlamaktır. Uzman görüşleri ile tecrübe kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilgisayar Medyalarına İlk Müdahale. Adli Bilişim Alanında Özel Ekipman Kullanmanın Önemi. Yazma Koruma Ekipmanları. İmaj Alma Ekipmanları. İmaj Alma Cihazları. İmaj Alma Yazılımları. Veri Depolama Birimlerinin İncelenmesinde Kullanılan Ekipmanlar. Çok Fonksiyonlu Yazılımlar. Diğer Yazılımsal Ekipmanlar. Hasarlı Medya Onarım Ve Veri Kurtarma Ekipmanları. Mobil Cihaz İncelemelerinde Kullanılan Ekipmanlar. Mobil Cihazların İncelenmesi. Canlı İncelemede Kullanılan Ekipmanlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Medyalarına İlk Müdahale Ders notları
2) Adli Bilişim Alanında Özel Ekipman Kullanmanın Önemi Ders notları
3) Yazma Koruma Ekipmanları Ders notları
4) İmaj Alma Ekipmanları Ders notları
5) İmaj Alma Cihazları Ders notları
6) İmaj Alma Yazılımları Ders notları
7) Veri Depolama Birimlerinin İncelenmesinde Kullanılan Ekipmanlar Ders notları
8) Çok Fonksiyonlu Yazılımlar I Ders notları
9) Çok Fonksiyonlu Yazılımlar II Ders notları
10) Diğer Yazılımsal Ekipmanlar Ders notları
11) Hasarlı Medya Onarım Ve Veri Kurtarma Ekipmanları Ders notları
12) Mobil Cihaz İncelemelerinde Kullanılan Ekipmanlar Ders notları
13) Mobil Cihazların İncelenmesi Ders notları
14) Canlı İncelemede Kullanılan Ekipmanlar Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Computer Forensics InfoSec Pro Guide, David Cowen, 2013.
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Ödev 4 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 288

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak 2
4) Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak 2
5) Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek 1
6) Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek 2
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek 3
8) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek 2
9) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek 2
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 1
11) İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 2
12) İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak 2