DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4743 | Lojistik Yönetiminde Bilişim Sistemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dram Eğitici Oyun Konuk Konuşmacı Ders Diğer: E-com için Tedarik Zinciri Yönetimi |
Dersin Amacı: | Bu ders, modern iş ortamında kullanılan Bilgi Sistemlerinin temel kavramlarına ve lojistik operasyonlarına bir giriş sağlar. Bilgi teknolojilerindeki yeni trendler ve yenilikler de tartışılır. Öğrenciler, tedarik zinciri ve lojistik operasyonlarında kullanılan bilgi teknolojileriyle tanışacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: - Bilgi Sistemleri ve Teknolojisi (IS/IT) için temel terminolojiye aşina olmak; - Lojistik sistemleri operasyonlarında IS/IT'nin önemini kabul etmek; - Veri gizliliği, etik ve sistem güvenliği konularını anlamak; - Lojistik süreçlerini e-iş süreçleriyle ilişkilendirmek. |
Derste temel bilişim sistemleri ve teknolojileri tartışılacak, ayrıca lojistik yönetiminde bilişim sistemleri ve teknolojilerinin önemi üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenci Karşılama IS/IT Nedir Müfredatın tartışılması | |
2) | Veri, Bilgi, Bilgi | 1. ve 2. Bölümleri okuyun |
3) | Bilgi Sistemlerinin Türleri | Bölüm 4'ü okuyun |
4) | Veri Kalitesi ve Toplama | 5. Bölümü Okuyun |
5) | Yıkıcı Teknolojiler | Bölüm 6'yı okuyun |
6) | E-ticaret ve E-İş | Bölüm 7, 7a'yı okuyun |
7) | E-ticaret ve Lojistik Operasyonları | 8. Bölümü Okuyun |
8) | Vize Sınav Haftası | |
9) | Tedarik Zinciri | 9. Bölümü Okuyun |
10) | Tedarik zinciri yönetimi | 11. Bölümü Okuyun |
11) | Ulaştırmada BT | 12. Bölümü Okuyun |
12) | Depolamada BT | 14. Bölümü Okuyun |
13) | Proje İncelemeleri | Bölüm 3'ü okuyun |
14) | Proje İncelemeleri | 16. Bölümü Oku |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook/Ders Kitabı: Heizer, J, B. Render, and C. Munson, Operations Management, 14 Ed., Pearson Education, 2024. (https://mlm.pearson.com/enrollment/gunalay20664) Supplementary Texts/Ek Metinler: -Collier and Evans 2017. Operations and Supply Chain Management, 6th Cengage. (available bookstore, online text). -Russel and Taylor, Operations and Supply Chain Management, 8thEdition Wiley. (available bookstore) -Stevenson W. L., Operations Management, 9th Ed., McGraw Hill, 2007. -Chase and Jacobs, Operations and Supply Chain Management: The Core, 3rd Edition (available bookstore) -Krajewski L. J., Ritzman L. P., Operations Management, 7th Ed., Pearson, 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 6 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Proje | 1 | 17 |
Küçük Sınavlar | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |