LOG4743 Information Systems for Logistics ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG4743 Lojistik Yönetiminde Bilişim Sistemleri Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Dram  Eğitici Oyun  Konuk Konuşmacı  Ders  Diğer: E-com için Tedarik Zinciri Yönetimi
Dersin Amacı: Bu ders, modern iş ortamında kullanılan Bilgi Sistemlerinin temel kavramlarına ve lojistik operasyonlarına bir giriş sağlar. Bilgi teknolojilerindeki yeni trendler ve yenilikler de tartışılır. Öğrenciler, tedarik zinciri ve lojistik operasyonlarında kullanılan bilgi teknolojileriyle tanışacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
- Bilgi Sistemleri ve Teknolojisi (IS/IT) için temel terminolojiye aşina olmak;
- Lojistik sistemleri operasyonlarında IS/IT'nin önemini kabul etmek;
- Veri gizliliği, etik ve sistem güvenliği konularını anlamak;
- Lojistik süreçlerini e-iş süreçleriyle ilişkilendirmek.

Dersin İçeriği

Derste temel bilişim sistemleri ve teknolojileri tartışılacak, ayrıca lojistik yönetiminde bilişim sistemleri ve teknolojilerinin önemi üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenci Karşılama IS/IT Nedir Müfredatın tartışılması
2) Veri, Bilgi, Bilgi 1. ve 2. Bölümleri okuyun
3) Bilgi Sistemlerinin Türleri Bölüm 4'ü okuyun
4) Veri Kalitesi ve Toplama 5. Bölümü Okuyun
5) Yıkıcı Teknolojiler Bölüm 6'yı okuyun
6) E-ticaret ve E-İş Bölüm 7, 7a'yı okuyun
7) E-ticaret ve Lojistik Operasyonları 8. Bölümü Okuyun
8) Vize Sınav Haftası
9) Tedarik Zinciri 9. Bölümü Okuyun
10) Tedarik zinciri yönetimi 11. Bölümü Okuyun
11) Ulaştırmada BT 12. Bölümü Okuyun
12) Depolamada BT 14. Bölümü Okuyun
13) Proje İncelemeleri Bölüm 3'ü okuyun
14) Proje İncelemeleri 16. Bölümü Oku

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook/Ders Kitabı:
Heizer, J, B. Render, and C. Munson, Operations Management, 14 Ed., Pearson Education, 2024. (https://mlm.pearson.com/enrollment/gunalay20664)

Supplementary Texts/Ek Metinler:
-Collier and Evans 2017. Operations and Supply Chain Management, 6th Cengage. (available bookstore, online text).
-Russel and Taylor, Operations and Supply Chain Management, 8thEdition Wiley. (available bookstore)
-Stevenson W. L., Operations Management, 9th Ed., McGraw Hill, 2007.
-Chase and Jacobs, Operations and Supply Chain Management: The Core, 3rd Edition (available bookstore)
-Krajewski L. J., Ritzman L. P., Operations Management, 7th Ed., Pearson, 2007.      
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 6 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Proje 1 17
Küçük Sınavlar 6 18
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.