YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG3632 | Tedarik Zinciri ve Küresel Lojistik Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek Olay İncelemesi İşbirlikçi Öğrenme Tartışma Bireysel Çalışma Ders Okuma Diğer |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, uluslararası tedarik zinciri ve tesis planlama operasyonlarının yönetimiyle ilgili iş süreçlerinde karar almayı etkileyen faktörleri değerlendirmek ve iş stratejilerini değerlendirerek pratik sonuçlar çıkarmaktır. Bu ders kapsamında kaynak ve kapasite yönetimi, stratejik ittifaklar, risk ve kalite yönetimi, satın alma yönetimi, stok yönetimi, dağıtım yönetimi, depo yönetimi, lojistik yönetimi ele alınmaktadır. Bu şekilde, öğrenciler pazar yerini, dağıtım ağını, üretim sürecini ve satın alma faaliyetini müşterilere daha yüksek seviyelerde ve daha düşük toplam maliyetlerle hizmet etmek için nasıl birbirine bağlayacaklarını öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir: -Tedarik zinciri ve lojistik yönetiminin temel işlevlerini ve dinamiklerini incelemek. -Alıcı-tedarikçi ilişkilerinde entegrasyon, koordinasyon ve işbirliğinin önemini kavramak ve uygulamak. -Stok ve depo iş süreçlerini planlamak. -Tedarik zinciri ve lojistik yönetiminde karar alma yollarını belirlemek. -Lojistik yeteneklerinin ve tedarik zinciri mükemmelliğinin şirketlerin rekabet avantajı elde etmelerine nasıl yardımcı olabileceğini analiz etmek. Ayrıca lojistik ve finansal performans arasındaki ilişkiye de bakacaktır. -Tedarik zinciri aracılığıyla hangi müşteri değerinin yaratılabileceğini ve sunulabileceğini açıklamak. Tema, talep odaklı ve duyarlı tedarik zinciri stratejileri olacaktır. -Çevik tedarik zinciri kavramını ve çevik paradigmanın yapı taşlarını tartışmak. -Değer katmayan zamanın boru hattından nasıl kaldırılabileceğinin araştırılması da dahil olmak üzere zaman sıkıştırmasını analiz etmek. -Tedarik zinciri riski ve kırılganlığı fikirlerini incelemek ve tedarik zinciri dayanıklılığının nasıl iyileştirilebileceğini keşfetmek. -Tedarik zinciri entegrasyonunun gerçeğe dönüşmesi için gerekli olan temel iş dönüşümlerini inceleyin. |
Bu ders, aşağıdaki açılardan program yeterliliklerine katkıda bulunur: - Sorunları doğru bir şekilde belirleme ve doğru soruları sorabilme. - Sorunları çözme ve sorunlarla başa çıkmada analitik yaklaşım kullanma becerisine sahip olma. - İş süreçlerini belirleyebilme ve bunları lojistik sisteminde üretkenliği artırmak için kullanabilme. - Lisansüstü eğitime tam olarak hazır olma. - Bilgi ve İletişim Teknolojileri'ndeki (BİT) yeni gelişmelerin farkında olma ve bunları lojistik yönetiminde etkili bir şekilde kullanabilme. - Bölgesel ve uluslararası düzeyde düşünme ve hareket etme. - Küreselleşmenin taleplerini ve özel sorularını anlama. - Hem iletişim hem de akademik amaçlar için en az bir yabancı dili kullanabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon Ders Programı İncelemesi ve Beklentiler | |
2) | Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçleri | Topic 1 |
3) | İş Stratejileri | Topic 2 |
4) | Lokasyon Seçim Kriterleri | Topic 3 |
5) | Ürün, Proses ve Program Tasarımı | Topic 4 |
6) | Kapasite Planlaması | Topic 5 |
7) | Risk ve Kalite Yönetimi | Topic 6 |
8) | Vize | |
9) | Stok Yönetimi | Topic 7 |
10) | Depo Yönetimi | Topic 8 |
11) | Satınalma ve Tedarikçi Değerlendirmesi | Topic 9 |
12) | Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığı İşletmeleri | Topic 10 |
13) | Deniz ve Havayolu Taşımacılığı Operasyonları | Topic 11 |
14) | Sürdürülebilirlik | Topic 12 |
Ders Notları / Kitaplar: | Books/Kitaplar: 1. Joel D. Wisner, Keah-Choon Tan, G. Keong Leong, Principles of Supply Chain Management: A Balanced Approach, South-Western 2.Sunil Chopra & Peter Meindl “Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation”, Pearson. 2. Regina M. Samson, “Supply Chain Management Theories, Activities / Functions and Problems”, Nova. 3. Martin Christopher, Logistics and Supply Chain Management Creating Value-Adding Networks, Prentice Hall. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you can not access any material, please contact me/Diğer zorunlu okumalar Itslearning aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız lütfen benimle iletişime geçin. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9.5 | 133 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |