CGL2004 Görsel Sanatlar EğitimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2004 Görsel Sanatlar Eğitimi Bahar 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Okul Öncesi Eğitim Kurumları
Dersin Amacı: Dersin amacı sanat ve tasarım ile ilgili temel ilkeler, öğeler, kaynaklar, yöntemler, araç-gereç ve teknikler öğretilerek öğrencilerde tasarım kavramının oluşması ve yaratıcılığın gelişmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Sanat ve tasarım ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olacak,
2. Okul öncesi eğitim kurumlarında sanat faaliyetlerini planlayabilecek ve uygulayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği şu şekildedir: Sanat ve tasarım konularında genel kavramlar, tasarım ilkeleri, öğeleri, kaynakları, yöntemleri, kompozisyon, araç-gereç ve teknikleri ile ilgili yoğun bilgilerle desteklenen uygulama çalışmaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel sanat ve çizim kavramları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) Temel sanat ve çizim kavramları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Temel sanat ve çizim kavramları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Yaratıcılık ve sanat Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Çocukta yaratıcılık ve sanat Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Çocukta yaratıcılık ve sanat Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Çocukta yaratıcılık ve sanat Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Resim etkinliği Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Yaratıcılığı geliştirici resim etkinliğini uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Sanatsal ve kültürel gezi programı Şehirdeki gezi mekanları incelenir.
14) Sanatsal ve kültürel gezi programı Şehirdeki kültürel yerler incelenir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri, Sergül Sert, 2012,
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik makaleler.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Proje 14 42
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 2
3) Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak 3
4) Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak 2
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak 2
6) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak 1
7) Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak 3
8) Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak 1
9) Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak 1
10) Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak 1
11) Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1