CGL1004 Özel Eğitim IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL1004 Özel Eğitim II Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Özel eğitim merkezleri
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin özel gereksinimli bireyler ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Özel gereksinimli bireyler ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olacak,
2. Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlik hazırlayacak ve uygulayacaklardır.

Dersin İçeriği

Öğrenme güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak, bedensel engelli çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak, yaygın gelişim bozukluğu olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak, zihinsel engelli çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak , üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA BEDENSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI BEDENSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU NEDENLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ZİHİNSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Neriman Aral ve Figen Gürsoy, Morpa Yayınları, İstanbul:2011
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik makaleler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 2 3 6
Ödevler 4 3 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 3 3 9
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 207

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 3
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 3
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 3
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 1
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 1
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 5
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 1
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 2
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 1
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3