CGL1001 Çocuk Gelişimi IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL1001 Çocuk Gelişimi I Güz 3 2 4 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Okul öncesi eğitim kurumları
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencilerin, normal gelişim gösteren çocukların fiziksel gelişimini, psiko-motor gelişimini, bilişsel gelişimini, dil gelişimini izleyebilmeleri ve bu kavramlar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Çocukların fiziksel gelişimlerini izleyebilecek,
2. Çocukların bilişsel gelişimlerini izleyebilecek,
3. Çocukların dil gelişimlerini izleyebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini normal gelişim gösteren çocukların fiziksel, bilişsel, dil gelişimlerine ait özellikler oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Gelişimi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Çocuk ve Ergenlerde Dil Gelişimi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Çocuk ve Ergenlerde Dil Gelişimi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Çocuk ve Ergenlerde Dil Gelişimi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara Sınav
9) Fiziksel gelişimi takip etme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Psikomotor gelişimi takip etme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Bilişsel Gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanma Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Bilişsel Gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanma Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Dil Gelişimini ölçmeye yönelik araç gereç kullanma Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Dil Gelişimini ölçmeye yönelik araç gereç kullanma Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çocuk Gelişimi, Pınar Bayhan ve İsmihan Artan, Morpa Yayınları, 2011 İstanbul
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik makaleler.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 2 22
Sunum / Seminer 11 3 33
Proje 11 3 33
Ödevler 12 3 36
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 5
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 5
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 5
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 5
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 5
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 5
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 5
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 5
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 5
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 5
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 5