TGT2005 Parenteral UygulamalarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TGT2005 Parenteral Uygulamalar Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; sağlık bakım uygulamalarında tanı ve tedavi amacıyla kullanılan farmakolojik parenteral ajanların lokal ve sistemik etkilerinin, yan/istenmeyen etkilerinin öğrencilere aktarılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Parenteral ilaçların etki mekanizmalarını tanımlar.
2- Farklı parenteral ilaç gruplarının yan etkilerini karşılaştırır.
3- Parenteral ilaçları uygulanmasında gelişebilecek komplikasyonları önler.
4- Parenteral ilaç uygulamalarında, yasal ve etik sorumlulukları açıklar.

Dersin İçeriği

Parenteral ilaç türleri ve uygulama yöntemleri, ilaç etkileşimleri, yasal ve etik sorumluluklar ve parenteral ilaç uygulamalarında hasta eğitimi konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlaç uygulamalarına giriş Yok
2) İlaçların sınıflandırılması Yok
3) Yaşam bulguları-1 Yok
4) Yaşam bulguları-2 Yok
5) İlaçların etki mekanizması Yok
6) İlaç etkileşimleri Yok
7) Beslenme ve Mide entübasyonu Yok
8) Enteral beslenme yöntemleri Yok
9) Parenteral beslenme Yok
10) Oksijen tedavisi ve bakımı Yok
11) Aspirasyonlar Yok
12) Parenteral yolla ilaç uygulamalarında gelişebilecek komplikasyonlar Yok
13) İlaç yönetimi/ parenteral ilaçların uygulanmasına ilişkin hasta eğitimi Yok
14) Parenteral ilaç uygulama hatalarının önlenmesinde yasal ve etik sorumluluklar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak dağıtılacaktır.

Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: Wiegand D. and Carlson K. AACN Procedure Manual for Critical Care 5th Edition, Elsevier Saunders, Philadelphia, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.