TDS2014 Diksiyon ve Etkili KonuşmaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2014 Diksiyon ve Etkili Konuşma Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilere; etkili ve güzel konuşma yeterlikleri kazandırılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Doğru nefes tekniklerini kullanmak
2.Konuşma organlarını kullanmak
3.Ortama ve kişiye uygun konuşmalar yapmak
4.Beden Dili, mimik ve jest açısından kişisel gelişimi sağlamak
5.Konuşma sırasında oluşabilecek sorunlar karşısında çözüm üretmek
6.Artikülasyon bozukluklarını önlemek
7.Sunum yaparken özgüven kazanımı
8.Türkçenin doğru kullanımı
9.İfade yeteneğindeki çeşitlilik
10.Sözlü iletişimin geliştirilmesi

Dersin İçeriği

Diksiyon sanatı, ses ve solunumun önemi, tonlama ve ses kusurları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Yok
2) İletişim kavramı ve süreci Yok
3) İletişim çeşitleri Yok
4) Konuşma ile ilgili temel kavramlar ve konuşmayı oluşturan unsurlar Yok
5) Diksiyon tanımı ve özellikleri Yok
6) Konuşma hataları ve konuşma bozuklukları Yok
7) ARA SINAV Yok
8) Konuşmacının ve dinleyicinin Özellikleri, Konuşma türleri ve Konuşmanın temel ilkeleri Yok
9) Öğrenci sunumları Yok
10) Öğrenci sunumları Yok
11) Öğrenci sunumları Yok
12) Öğrenci sunumları Yok
13) Öğrenci sunumları Yok
14) Öğrenci sunumları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ahmet Akçay, Sami Baskın, Etkinliklerle Hafta Hafta Konuşma Eğitimi, Ankara, Anı Yayıncılık, 2017.
Sağlık Çalışanları İçin Genel İletişim, ed. Nilay Gemlik, R.Özgür Çatar, Ankara, Nobel Kitabevi, 2019.
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4