PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4448 | Nebim V3 ERP ile ERP Sistemleri Geliştirme | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders perakende piyasa lavramlarına dair kurumsal kaynak planlama uygulamalarının temel teori ve terminolojilerini öğrencilerine tanıtmayı amaçlar. Özellikle Nebim v3 ERP SDK uygulama geliştirme arayüzü ile güçlendirilerek tasarlanan ihtiyaca yönelik envanter yönetimi, depolama yönetimi, perakende müşterü hizmetleri yönetimi, indirim ve kampanya yönetimi, lojistik, finans, muhasebe, insan kaynakları ve ödeme sistemlerine vurgu yapar. Bu ders öğrencileri ileri düzeydeki Nebim V3 eğitimi ile sunulan kaynaklarla iş hayatının yazılım geliştirme ve ERP uygulama alanlarına hazırlamayı hedefler. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Nebim V3 kullanıcı eğitim sertifikasını almaya hak kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, 1. Sektörün ERP yazılımları ihtiyaçlarını tanımlayabilir. 2. Temel sektörel kavramları tanımlayabilir. 3. Nebim V3 ERP programını etkin bir şekilde kullanabilir. 4. Aşağıdaki alanlarda Nebim V3 ERP SDK API'leri ihtiyaca yönelik ugulamalar geliştirebilirler: - Proje Yönetimi - Satın Almak - Satış Ve Pazarlar - Lojistik - Finans ve Muhasebe - İnsan kaynakları ve maaşlandırma - Perakende satış ve mağaza yönetimi |
Perakende piyasasına genel bakış Endüstri bazlı ERP yapısı Nebim V3 ürün yönetimi Nebim V3 Satış ve pazarlama Nebim V3 Satın alma, tedarik ve depo yönetimi Nebim V3 Mağaza Nebim V3 İktisat ve Muhasebe Nebim V3 İnsan kaynakları ve ödeme ERP sistemler ile İş zekası entegrasyonu, bütçelendirme, planlama ve öngörme İleri sorgulama kavramları ERP sistemlerini sorgulama için sorgu/rapor tasarımı Rapor tasarımı Kontrol panosu geliştirme ve analitik iş zekası uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakende piyasasına genel bakış | |
2) | Endüstri bazlı ERP yapısı | |
3) | Nebim V3 ürün yönetimi | |
4) | Nebim V3 Satış ve pazarlama | |
5) | Nebim V3 Satın alma, tedarik ve depo yönetimi | |
6) | Nebim V3 Mağaza | |
7) | Nebim V3 İktisat ve Muhasebe | |
8) | Nebim V3 İnsan kaynakları ve ödeme sistemi | |
9) | ERP sistemler ile İş zekası entegrasyonu, bütçelendirme, planlama ve öngörme | |
10) | İleri sorgulama kavramları | |
11) | ERP sistemlerini sorgulama için sorgu/rapor tasarımı | |
12) | Rapor tasarımı | |
13) | Kontrol panosu geliştirme ve perakende analitik iş zekası uygulamaları | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Materials including retail concepts, Nebim V3 ERP related articles and lecture notes will be submitted internally. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |