Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film yapımının aşamaları: Preprodüksiyon, prodüksiyon, postprodüksiyon
Preprodüksiyon: Senaryoyu geliştirme, film ekibini seçme, prodüksiyon dizaynı, oyunculuk tarzı, kurgu yapısı, oyuncu seçme, kontratlar, halkla ilişkiler, finansal yapı, çekim takvimi
Prodüksiyon: Çekim, sahneler, kayıt, kamera açıları, hareketler, lensler, ışıklandırma, vinçler, özel efektler
Postprodüksiyon: Kurgu, ses dizaynı, ses efektleri, film müziği, premix, final mix, dijital grafik görüntüleme, görsel efektler, renk düzeltme, baskı
Ödev 1: Bir senaryo okuma
|
|
2) |
Senaryo: Fikir, hikaye, senaryo
Fikir: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden fikir, yönlendirici fikir ve "logline" terimlerinin açıklanması
Hikaye: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden başlatıcı olay, dönüm noktaları, doruk noktası, çözüm ve sonuç terimlerinin açıklanması
Senaryo: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden sinopsis, tretman ve senaryo terimlerinin açıklanması
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
Ödev 1: Bir senaryo okuma |
3) |
Karakter: Ödev 2'nin eleştirisi, karakterin hikayesi, karakterin gelişimi
Ödev 2'nin eleştirisi: Ödev 2'nin analizi ve soru-cevap
Karakterin hikayesi: Kimin hikayesi? İç ve dış çatışmalar?
Karakterin gelişimi: Sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yapılan seçimler
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
4) |
Senaryo yazımı: Ödev 3'ün eleştirisi, yönlendirici fikir & son, sinopsis
Ödev 3'ün eleştirisi: Öğrencilerin senaryolarının analizi ve soru-cevap
Yönlendirici fikir & son: "logline"ın önemi, yönlendirici fikir ve hikayenin sonu üzerindeki etkisi
Sinopsis: Sinopsisin sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
5) |
Senaryonun gelişimi: Ödev 4'ün eleştirisi, tretman, karakterin gelişimi
Ödev 4'ün eleştirisi: Öğrencilerin tretmanlarının analizi ve soru-cevap
Tretman: Tretmanın sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Karakterin gelişimi: Karakterin sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yaptığı seçimlerin tretmanın tekrar yazımına etkileri
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
6) |
Tarz: Ödev 5'in eleştirisi, işitsel görsel tarz, oyunculuk tarzı & rol dağıtımı
Ödev 5'in eleştirisi: Soru-cevap ve öğrencilerin senaryolarının analizi, en iyisinin seçilmesi
İşitsel görsel tarz: Ses ambiyansı, ses kaydı, ses efektleri, müzik, kamera açıları, lensler, hareketler, ışıklandırma, renkler, prodüksiyon tasarımı, set dekorasyonu, kostümler, makyaj, özel efektler, dijital grafikler vb.
Oyunculuk tarzı & rol dağıtımı: Klasik, komedi, drama, grotesk, metot, minimalist, aşırı oyunculuk vb., doğru kişiyi bulmak için seçmeler
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksiyona başlangıç |
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
7) |
Preprodüksiyon: Ödev 6'nın eleştirisi, "storyboard", çekim takvimi
Ödev 6'nın eleştirisi: Prodüksiyon için gerekli olan her şeyin iyi yapılıp yapılmadığının kontrolü
"Storyboard": "Storyboard" nasıl hazırlanır, sahnenin çekimlere bölünmesi
Çekim takvimi: Çekim takvimi nasıl hazırlanır |
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksyona başlangıç |
8) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
9) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
10) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
11) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
12) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar
|
|
13) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar |
|
14) |
Film gösterimi: Ürünün izlenmesi, ürünün eleştirisi, yönlendirme
Ürünün izlenmesi: Bebeğe dokunmak
Ürünün eleştirisi: Önce özeleştiri
Yönlendirme: Öğrencilerin notlandırılması ve vasıflarına ve davranışlarına göre yönlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|