EAP5107 Eğitim ve Yönetim HukukuBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5107 Eğitim ve Yönetim Hukuku Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Eğitim örgütlerinde, eğitim ve yönetim hukukunu ilgilendiren durumlarda izlenilmesi gereken yol ve yöntemleri anlamak ve okul ortamlarında uygulayabilmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Eğitim örgütlerindeki yasal düzenlemeler ve işleyişi ile ilgili bilgi sahibi olarak okul ortamlarına deneyimlerini aktarabileceklerdir.

- Hukukun eğitsel kurumlardaki önemi ve yerini anlayıp tartışabileceklerdir.

- Eğitim kurumlarını etkileyen temel hukuk ilkelerini anlayıp tartışabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Hukuk devleti; Yönetsel yargı kuruluşları; Yönetimimizi etkileyen temel ilkeler; Yönetsel hukukun kaynakları. Kamu personeli; Soruşturma ve İnceleme konuları, dayanakları, görevlendirme; izlenecek yöntemler; raporu yazma. Adli ve İdari soruşturma. Türkiye'de eğitim yönetiminin ve denetiminin yapısı. Bir sistem olarak okul. Personel hizmetleri; atama ve nakiller, adaylık işlemleri, özlük hakları, sicil ve disiplin işleri. Öğrenci hizmetleri; kayıtlar, devamın izlenmesi, nakiller, sağlık ve güvenlik önlemleri, sınavlar, mezuniyet ve diploma işlemleri. Hukukun temel kavramları ışığında, Türk eğitim sistemini ilgilendiren hukuksal metinlerin incelenmesi, tartışılması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, dersle ilgili açıklamalar
2) Hukuk kavramı, hukuk devleti İlgili ders notları
3) Yönetsel Yargı Kuruluşları ve Yönetimimizi Etkileyen Temel Ilkeler İlgili ders notları
4) Yönetsel hukukun kaynakları. Kamu personeli. İlgili ders notları
5) Soruşturma ve İnceleme konuları, dayanakları, görevlendirme; izlenecek yöntemler; raporu yazma. İlgili ders notları
6) Adli ve İdari soruşturma. İlgili ders notları
7) Türkiye'de eğitim yönetiminin ve denetiminin yapısı. Bir sistem olarak okul. İlgili ders notları
8) Türkiye'de eğitim yönetiminin ve denetiminin yapısı. Bir sistem olarak okul. (devam) İlgili ders notları
9) Personel hizmetleri; atama ve nakiller, adaylık işlemleri, özlük hakları, sicil ve disiplin işleri. İlgili ders notları
10) Personel hizmetleri; atama ve nakiller, adaylık işlemleri, özlük hakları, sicil ve disiplin işleri.(devam) İlgili ders notları
11) Öğrenci hizmetleri; kayıtlar, devamın izlenmesi, nakiller, sağlık ve güvenlik önlemleri, sınavlar, mezuniyet ve diploma işlemleri. İlgili ders notları
12) Öğrenci hizmetleri; kayıtlar, devamın izlenmesi, nakiller, sağlık ve güvenlik önlemleri, sınavlar, mezuniyet ve diploma işlemleri. (devam) İlgili ders notları
13) Hukukun temel kavramları ışığında, Türk eğitim sistemini ilgilendiren hukuksal metinlerin incelenmesi, tartışılması. İlgili ders notları
14) Hukukun temel kavramları ışığında, Türk eğitim sistemini ilgilendiren hukuksal metinlerin incelenmesi, tartışılması (devam) İlgili ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AKYÜZ, Emine: Eğitim Hukuku, (Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Araştırmaları Merkezi)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 25 25
Ödevler 1 25 25
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.