ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5106 | Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Stratejik planlama örgütün genel hedeflerini şekillendiren ve yönlendiren bir araçtır. Etkili bir stratejik planlama ile rekabette avantajı yakalayabilmek ve başarılı olabilmek için örgütsel vizyon, misyon ve hedefler geliştirilir. Bu derste, katılımcıların kurumları için etkin analitik teknik ve modeller kullanarak bir stratejik plan geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Örgütlerinin gelişmesine ve büyümesine yardımcı olacak stratejik planlar geliştirmek 2. Stratejiyi yönlendirecek güçlü yanlar, eksik yanlar, fırsatlar ve tehditleri belirlemek 3. Uzun vadeli rekabet için örgütlerini konumlandıracak stratejiler belirlemek 4. Stratejiyi eyleme çevirmek 5. Stratejik planı uygulamaya koyarken olumlu sonuçları sağlayabilmek için kontrol mekanizmaları geliştirmek |
Strateji, taktik ve hedef tanımları; Darwin ve 'Guclu Olanın Hayatta Kalması'; Stratejik Plan modelleri Örgütün paydaşlarını belirleme (anahtar karar vericiler, iç paydaşlar, dış paydaşlar) Paydaş analizi yapma Çevre Analizi (SWOT, PEST) Misyon oluşturma Vizyon belirleme Stratejik alanları belirleme Stratejileri eyleme dönüştürecek hedefleri ve eylem planını oluşturma Denetleme mekanizmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Planlama, Stratejik Planlama Tanımı | |
2) | Stratejik Planlama ve Stratejik Değişim Döngüsü / Paydaş Analizi | |
3) | Stratejik Planlama Süreci, Misyon | |
4) | Stratejik Planlama Süreci, Misyon | |
5) | Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi) | |
6) | Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi) | |
7) | Stratejik Alanları Belirlemek | |
8) | Stratejik Alanları Belirlemek | |
9) | Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek | |
10) | Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek | |
11) | Geleceğe Yönelik Vizyon Belirlemek | |
12) | Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek | |
13) | Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek | |
14) | Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek | |
15) | Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek | |
16) | Örnek stratejik planların üzerinde tartışmak |
Ders Notları / Kitaplar: | Bryson, John, M. (2004). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, 3rd Ed.: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement. Jossey-Bass: San Francisco Knight, Jim. (1997). Strategic Planning for School Managers: A Handbook of Approaches to Strategic Planning and Development for Schools and Colleges. Kogan Page: London |
Diğer Kaynaklar: | Öğrenciler tarafından araştırılıp okunan makaleler / articles that would be searched and read by students |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 48 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 45 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 4 | 4 | 16 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 211 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |